Ville bara göra en tråd om min guppyhona med blå stjärtfena. Den är över 2 år gammal nu. Den mår fortfarande bra och är minst lika pigg som 2 och 7 månaders kullarna. Är det vanligt?
Bilder kommer senare.
:)
3 guppy skrev:Ville bara göra en tråd om min guppyhona med blå stjärtfena. Den är över 2 år gammal nu. Den mår fortfarande bra och är minst lika pigg som 2 och 7 månaders kullarna. Är det vanligt?
Bilder kommer senare.
:)
JLi skrev:Om jag inte har helt fel räknar man med att livslängden på guppy är ca 1½-2 år. Det är vanligt att de dör tidigare. Jag höll själv på med guppy tidigare men slutade då de dog "nästan genast". Jag började på nytt för drygt ett år sedan och har faktiskt alla kvar förutom de jag har gett bort. De guppys jag har separat i eget akvarium förökar sig regelbundet och jag har inte ens koll på hur många kullar de äldsta honorna har fått. De guppyn som jag flyttat över till "fisksoppan" blir inte ens dräktiga. Vad detta beror på har jag ingen aning om. För att återgå till åldern tror jag att det är litet fast i turen hur "bra" exemplar av guppy man råkar få tag i, och således hur länge de lever.
Passat skrev:Lånar tråden lite..
Endlers guppy, hur gamla blir de? Är det 1½- 2år på dem med?
tummen skrev:De guppy som går i ditt "fisksoppa" akvarium föder kanske yngel men de blir nog uppätna direkt, KAN det inte vara så? Inte helt ovanligt.....:d