Gammal tråd bättre än ny?

#1 - 12 februari 2007 13:16
När blir en diskussionstråd "gammal".........

Ibland öppnas trådar som legat i vila på forumet ett tag.....ofta påpekas det då att tråden är "gammal" och helst bör så förbli......

Tror oftast "gamla" trådars uppvaknande beror på sökningar i forumet vars stora styrka enligt mig är just alla "gamla" trådar och den information man kan få där genom att använda sökfunktionen........

Nya trådar startar hela tiden, men deras innehåll känns ju inte alltid så nya..........men utan nya inga kommande "gamla" så är visst tillbaka på ruta ett.........
#2 - 12 februari 2007 14:36
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag skulle vilja säga som så att:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lägga till en följdfråga i en "gammal tråd" är väl inte fel. Då vet/tror man ju i alla fall att frågeställaren har läst tråden.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men ibland kommer det svar på en fråga som ställts för 3 år sedan, då kan det kanske vara lite onödigt :p[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Sedan kan man ju alltid i en "ny tråd" som kanske har en för min frågeställning mer passande rubrik hänvisa till "gamla trådar" via en länk t ex.[/COLOR][/FONT]
#3 - 12 februari 2007 14:51
bear skrev:
Ibland öppnas trådar som legat i vila på forumet ett tag.....ofta påpekas det då att tråden är "gammal" och helst bör så förbli......

Jag har då inte sett att någon tycker att en "gammal" tråd helst bör förbli gammal??? Nog brukar det påpekas att tråden är just gammal, men inte att den inte bör dras upp igen? Ibland kan det förstås se lite kul ut när någon svarar på ett inlägg som gjorts flera år tidigare :D och det kan ju påpekas också, men inte ens då har jag sett att någon tycker att tråden bör "vila i frid", tvärtom kan det ju finnas en massa intressant information och personligen tycker jag att det är jättekul när gamla trådar vaknar igen även om jag själv hör till dem som ofta inflikar att tråden är gammal.... Oj, vad långt det blev...:p

Annons