Ganska mörk sand

#1 - 2 augusti 2009 21:46
Ja har läst en hel del artbeskrivningar här på Zoopet och vissa rekomenderar ganska mörk sand/grus. Vad är ganska mörk sand? Den där mörka blästersanden skulle ju inte vara så bra av vad jag har läst så vad har man för alternativ till det?
#2 - 2 augusti 2009 21:50
Grothras skrev:
Ja har läst en hel del artbeskrivningar här på Zoopet och vissa rekomenderar ganska mörk sand/grus. Vad är ganska mörk sand? Den där mörka blästersanden skulle ju inte vara så bra av vad jag har läst så vad har man för alternativ till det?

Som jag har förstått det så är blästersand skadligt mot snäckor/räkor främst, men det borde fungera bra med fiskar som inte är så känsliga. Annars finns ju rådasand som är lite mörkare.
Bilagor:
#3 - 3 augusti 2009 16:42
Åleds har mörk grå grus och det finns svart sand som inte innehåller aluminium silikat. Jag köpte den svarta sand jag har nu på Grizzly.
Finns garanterat andra sorter som är mörka
#4 - 3 augusti 2009 20:52
Blev lite nyfiken, kan vara bra att veta inför framtiden, vart ligger "Grizzly" närheten av Göterborg?
#5 - 3 augusti 2009 21:19
Får ta och kika runt lite i akvariebutikerna när jag köper sand så att jag får något bra och hälsosamt svart sand. Tror svart passar bäst till min svarta akvariebänk och aluminiumramp. Räcker 40 kilo till 325 literskar som det ska i ganska mycket växter?
#6 - 4 augusti 2009 17:15
Rooster skrev:
Blev lite nyfiken, kan vara bra att veta inför framtiden, vart ligger "Grizzly" närheten av Göterborg?

http://grizzlybutiken.se/butiker

Annons