Går dessa ihop ?

#1 - 11 november 2008 15:09
Hej!

Har nu ett 222L, med fiskar i. Men jag funderar på att köpa lite mer fisk. Funderade på denna Corydoras sterbai.

Fiskarna som redan är i:
4 st Silverhajar
1 st Regnbågshaj
2 st Praktbotior
3 st Mosaikguramis
1 Skalar(den andra dog i förra akvariet)
1 Ancistrus

Funderar på runt 8st "sterbaier", kanske redan akvariumet är nog befolkat ? Undrar också på om jag skall inhandla en till ancistrus ?
#2 - 11 november 2008 15:24
Ska nog inte vara några problem med några Corydoras och en Ancistrus. Försök hitta annat hem till Praktbotiorna ist ;) De blir stoora och är stimfiskar.
#3 - 11 november 2008 15:28
Nina82 skrev:
Ska nog inte vara några problem med några Corydoras och en Ancistrus. Försök hitta annat hem till Praktbotiorna ist ;) De blir stoora och är stimfiskar.

Jag håller med Nina.
#4 - 11 november 2008 16:47
Nina82 skrev:

Aha! Va bra :) Här ikring äre inte många som har större akvarium, och som framförallt har plats. Svårt att bli av med fisk. Får väl fråga inne i storstan om dom tar emot fisk.
#5 - 11 november 2008 16:48
Stoffe.B skrev:
Aha! Va bra :) Här ikring äre inte många som har större akvarium, och som framförallt har plats. Svårt att bli av med fisk. Får väl fråga inne i storstan om dom tar emot fisk.

Låter lysande :)
#6 - 11 november 2008 17:07
Synd att du bor en bit bort, hade med glädje tagit hand om dina botior =) har "bara" 9 just nu men blir nog bli fler när jag hittar några med lite storlek på.
#7 - 11 november 2008 19:25
xlnt4ever skrev:
Synd att du bor en bit bort, hade med glädje tagit hand om dina botior =) har "bara" 9 just nu men blir nog bli fler när jag hittar några med lite storlek på.

Mja ^^ Men mina botior är typ 9 resp 6 cm långa. Så de är inte direkt stora:p
#8 - 11 november 2008 20:47
Duger gott =) mina är i dom trakterna med mellan 5-11 cm dock en bit till dig.
#9 - 11 november 2008 21:16
xlnt4ever skrev:
Duger gott =) mina är i dom trakterna med mellan 5-11 cm dock en bit till dig.

Aha! :) Mjo, lite långt att åka:p

Annons