Går det??

#1 - 1 maj 2006 10:09
Går det om man har 3 st kakduciklider (1 hane+ 2 honor)
tillsammmans med ett par paletter. ´

Just nu har ja bara kakaduciklider me några andra men tycker att ciklider är roligare fiskar.
#2 - 1 maj 2006 10:15
jag tror inte att det går för kakaduorna lär nog få lite spö!
#3 - 1 maj 2006 10:16
Det beror ju helt på hur stort kar du har!
#4 - 1 maj 2006 10:22
Vad finns det för ciklider som passar ihop med Kakaduorna??

Och som e ganska lättskötta
#5 - 1 maj 2006 10:37
[quote=Kimson3]Vad finns det för ciklider som passar ihop med Kakaduorna??
Och som e ganska lättskötta[/quote]

Varför inte en annan apistogramma? Slå upp "apistogramma" i artregistret så får du massor att välja på! :p
#6 - 1 maj 2006 10:42
Vadå? Funkar typ alla apistogramma?
#7 - 1 maj 2006 10:47
Så Fjärilsciklid funkar?
#8 - 1 maj 2006 10:50
[quote=Kimson3]Så Fjärilsciklid funkar?[/quote]

Den är i och för sig inte en apistogramma. Vet inte varför man får upp den bland apistogrammas...

Du får läsa på om dom olika sorterna. Är dom fredliga, inte för stora och du inte har för litet kar så är det OK! :)
#9 - 1 maj 2006 10:51
Tack! bara en fråga till nu kanske ja e jobbig men det står att den ska ha fin sand e det ett måste eller?
#10 - 1 maj 2006 11:31
[quote=Kimson3]Tack! bara en fråga till nu kanske ja e jobbig men det står att den ska ha fin sand e det ett måste eller?[/quote]

Om det är ett MÅSTE vet jag inte men jag skulle rekommendera fin sand eftersom dom tar in sanden i munnen och silar den...

Men jag hade mina kakaduayngel tills dom blev nästan vuxna och i det karet hade jag lite grövre sand (2-3 mm) och den silade dom också, fast det inte gick lika bra.

Sedan vill honan gärna gräva när det blir lek. Gräver kanske ut ingången till grottan, skyfflar igen ingången efter ynglen kläcks osv.
#11 - 1 maj 2006 11:38
det är inget måste de går med grus med men du missar lite betende då... tex det som Birgitta W skriver när dom silar sand i munnen och ifall det är allt för grovt så får dom lite problem med grävandet.. vilket iofs kan vara en fördel med :P
#12 - 1 maj 2006 11:56
[quote=Danne_K]det är inget måste de går med grus med men du missar lite betende då... tex det som Birgitta W skriver när dom silar sand i munnen och ifall det är allt för grovt så får dom lite problem med grävandet.. vilket iofs kan vara en fördel med :P[/quote]

Men mina kakaduor har inte grävt särskilt mycket, utom för att justera sin grotta vid lek.
#13 - 1 maj 2006 14:09
OKej tack för svaret blir nog mycke att göra i veckan.
Funderar på fjärilsciklid eller gul dvärg ciklid

Annons