Går det att ga en stånde kruka?

#1 - 28 maj 2008 20:02
Hej!.
Har en kruka så länge tills det blir säsong för kokosnött!.
Jag har den stånde inte ligande!
Kan jag fortfarande odla palletciklider eller måste jag legga den ner för att dom ska leka?
#2 - 28 maj 2008 20:06
Dina Paletter kommer gräva och fixa tills det blir precis som de vill ha det. Se bara till så att de inte kan gräva så krukan blir en fälla för dem.
#3 - 28 maj 2008 20:09
Varken halva kokosnötskal eller trasiga blomkrukor är en naturlig del av Västafrikas floder. Om du ställer ihop två stenar så det bildas en liten grotta godtar dom det. (men ta gärna flera stenar och gör flera grottor så kan dom välja en dom gillar). Leker dom inte beror det troligen på något annat.
#4 - 28 maj 2008 20:21
Våra Paletter la sina förra ägg i en kruka som vi lagt i tillfälligt. De sista äggen nu la de i ett hål i en rot. De tar vad de får men personligen tycker inte jag heller det är estetiskt snyggt med en kruka.
Ska du ha en stengrotta råder jag dig dock att silikona fast stenarna först. Annars kommer de förmodligen rasa när de gräver.
#5 - 28 maj 2008 20:28
Nina82 skrev:

Ska du ha en stengrotta råder jag dig dock att silikona fast stenarna först. Annars kommer de förmodligen rasa när de gräver.

Om man lägger stenarna på plats först och sanden sedan brukar det också gå bra. Men det är bra att du påpekar risken, Nina :)
#6 - 28 maj 2008 20:32
Om man lägger stenarna på plats först och sanden sedan brukar det också gå bra. Men det är bra att du påpekar risken, Nina :)

Blir alltid så nervös på deras grävande så jag vill ta det säkra före det osäkra :D
Tror de har grävt vid varje möjlig lekplats i hela karet innan de hittat rätta stället :p
#7 - 28 maj 2008 21:26
:)

Annons