tetra 1 skrev:Dom gör det ju för att skrämma fiskarna såklart!!! dom ser ju att dom blir skrämda!
svea skrev:Folk kanske tror att fiskarna gärna kommer fram till rutan om man knackar! Det är ju i allmänhet tvärtom, de blir skrämda. Men sånt förstår bara vi som håller på med hobbyn.
Piscator skrev:Vad konstigt, hemma hos mig har aldrig någon knackat på glaset annat än barn. Även vad det gäller det stora 1000-liters karet på jobbet är det barn som knackar, ofta för att få George att reagera - den stora plecon. Men så brukar vi ha en hund här också och han heter Nemo. DET kan vara ganska förvirrande för arbetskamraternas och gästers minsta barn, ett jätteakvarium men det är hunden som heter Nemo! :)
rödtoppen skrev:hade en polare hos mig i dag, hon blev helt fnittrig när min ena guppy fick nafsa på hennes finger :D
Helena_o_Mattias skrev:låter mer som ett bra sett att ragga brudar på :D
rödtoppen skrev:nja, nu spelar jag inte åt andra laget (är själv tjej) men prova du :p :D
lisopasi skrev:De kommentarer jag fått under den korta tid jag haft är
"oj är det inte mycket jobb med det?"
"hur ofta ska man plocka ut allt och rengöra?"
men också
"åh jag skulle också vilja ha ett..."
Joacim skrev:-"400 spänn?!??! För några jävla fiskar??"
-"Uh, nej. Styck."
Tystnad...
/J
Marcus.N skrev:Aj den bet mig va är det för piraya du har?
Stoppa du ner fingret iakvariumet får du skylla dig sj och det är två slöjstjärtar Oo
Joacim skrev:-"400 spänn?!??! För några jävla fiskar??"
-"Uh, nej. Styck."
Tystnad...
/J
Helena_o_Mattias skrev:jaja på så vis du kan ju tex ragga på killar då be dem stoppa fingret i vattnet man får i för sig inte ha pirajor i karet de kan va ett bakslag :D
Lysmask skrev:Har inget akvarium än... Men går i akvarumtankar... Den respons ja har fått när ja sagt att jag ska köpa akvarium e dem klassiska : Kommer du ha tid med dem? Men de e ju så in bängen dyrt! Men inget stort va?
(Förresten mitt första inlägg här på zoopet... Hoppas man kan lära sig lite innan man sätter i gång akvarie projektet...)
Jens A. skrev:Heehee...kan möjligen funka om det bara är fingret de stoppar i vattnet. Framförallt om man har pirayor också!! :D
becky_be skrev:Innan de varit hem och sett mina räkor och jag pratar om dem, frågar de om jag odlar för att äta. Får då förklara att de inte alls är så stora som de man köper i affären.
Och när de ser mitt räkakvarium kan de fråga "Vad har du här då? Är det tommt?" Så svarar man räkor, och visar att där kan man se en, då får jag till svar "Ha ha ha, kan man äta de där räkorna?"
becky_be skrev:Innan de varit hem och sett mina räkor och jag pratar om dem, frågar de om jag odlar för att äta. Får då förklara att de inte alls är så stora som de man köper i affären.
Och när de ser mitt räkakvarium kan de fråga "Vad har du här då? Är det tommt?" Så svarar man räkor, och visar att där kan man se en, då får jag till svar "Ha ha ha, kan man äta de där räkorna?"
c-stina skrev:Hallå!
Ni pratar om gäster som inte förstår er passion för akvarium...själv tampas jag med maken. Passade på att skaffa familjens 3:e kar nu i helgen när han var bortrest, eller rättare sagt hjälpte dottern att köpa ett eget 54 liters.
Jag är "nyfrälst" akvarist sedan ca 1 år tillbaka och lider mer av att det är för lite att göra med mina akvarier än för mycket