Gåta

#1 - 10 september 2008 04:40
Nu är det såhär att en arbetskollega till mig berättade en gåta för mig för en tid sedan och jag blir inte klok av den för han säger inte svaret och jag anser att det inte finns några rimmliga svar men såhär lyder gåta iallafall och jag hoppas få några svar av lite klokare personer än mig själv =)

En man köper ägg för 5 kr st och säljer dom för 1 kr st, han gör absolut inget med äggen uta säljer dom som han köpte dom och han blir miljonär.

Enligt mig så är det helt omöjligt men enligt min arbetskamrat så finns det ett svar.

Mitt enda svar som jag kan tänka mig är han mannen va miljardär innan och har gått back så mycket att han blivigt miljonär.

Hoppas på några intressanta svar och som sagt så vet jag inte svaret sj !!
#2 - 10 september 2008 07:04
Jag tror att du har svaret där själv.
bästa sättet att få en liten förmögenhet
är att starta med en stor....
#3 - 10 september 2008 07:26
Man kan ju tänka sig att det var sälsynta krokofantägg så förutom att han köper dom och sen säljer dom innan dom kläckts så visar han upp dom för turister som får betala 100kr för en titt. ;)
#4 - 10 september 2008 12:29
Det kan ju också vara så att han säljer dem i ett annat land än sitt eget. Valutan är mycket bättre där så han får 5:- extra för varje ägg :)
Bilagor:
#5 - 10 september 2008 14:11
XenOn skrev:
Det kan ju också vara så att han säljer dem i ett annat land än sitt eget. Valutan är mycket bättre där så han får 5:- extra för varje ägg :)

"Han säljer dem för 1 KR styck"
#6 - 10 september 2008 16:34
Han kan ju ha köpt in de under en lågkonjunktur och sedan sålt de när kronan är värd 6 gånger så mycket? Ehh....
Guest
#7 - 10 september 2008 16:55
Fast KR och SKR/SEK är ju inte samma sak.
#8 - 10 september 2008 17:21
Vi snackar svenska kronor
#9 - 10 september 2008 17:29
Svaret är att han gick från miljardär till miljonär när han köpte äggen och sålde billigare.
#10 - 10 september 2008 17:42
JojjeN skrev:
Svaret är att han gick från miljardär till miljonär när han köpte äggen och sålde billigare.

Ja visst f*n är det så men han på jobbet påstår att det inte är så
#11 - 10 september 2008 20:06
Han fixade inte att du löste gåtan för det gjorde inte han när han hörde den. Så han säger att du har fel men har ju inget annat svar... :D

Annons