Generella BTN-frågor

#1 - 11 januari 2004 15:11
Hej

Har ångrat mig lite angående mitt akvarium, jag skulle gärna sätta in en BTN-bakgrund men har lite frågor om det.

* Hur mycket utrymme tar det ungefär? Går det att mätas i liter? (har rio 300)
* MÅSTE man tömma ut allt vatten och sätta in bakgrunden? Varför kan man inte bara luta den och spänna fast den på något sätt? Går det att ha det så ett tag och sedan vid tillfälle silikona fast den?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 11 januari 2004 15:32
Hur mycket utrymme tar det ungefär? Går det att mätas i liter? (har rio 300)

Det varierar oerhört mycket på vilken bakgrund man väljer - finns t.ex. bakgrunder som passar speciellt i Juwel-akvarier och de är ganska platta.
SEdan beror ju vad du mernar med utrymme - simutrymme eller vattenutrymme och det är definitivt inte samma sak.

MÅSTE man tömma ut allt vatten och sätta in bakgrunden?

Svar ja.
#3 - 11 januari 2004 15:46
I affären jag var i fanns en Juwelbakgrund, Amazonas, som gubben sa skulle passa.

Vad är det för skillnad på de utrymmena egentligen? Minskar vattenmängden minskar väl också simutrymmet?

Skulle också gärna vilja ha en motivation VARFÖR man inte bara kan ställa bakgrunden rätt upp o ner i karet.

MVH

Mikael
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 11 januari 2004 16:26
I affären jag var i fanns en Juwelbakgrund, Amazonas, som gubben sa skulle passa.

Juwel-modellerna heter Rocky-Juwel och Orinoco.

Vad är det för skillnad på de utrymmena egentligen? Minskar vattenmängden minskar väl också simutrymmet?

Det finns vatten bakom bakgrunden också där man kan gömma filter och doppvärmare etc.

Skulle också gärna vilja ha en motivation VARFÖR man inte bara kan ställa bakgrunden rätt upp o ner i karet.

Risken är stor att den flyter upp och slår sönder akvariet.

#5 - 11 januari 2004 20:25
Ok, tack så mycket för info! :)

Annons