Geophagus "orange head tapajos" i 325 l?

#1 - 3 november 2007 20:17
Har blivit vældigt sugen på denna fisk:) Skulle den trivas i ett 325 liter akvarie (130x50x50cm)? Står vældigt olika uppgifter om storlek och akvariestorlek dom stællen jeg har kollat:confused:
#2 - 4 november 2007 07:40
Ingen som har ett bud?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 4 november 2007 09:30
Det är väl gränsfall - nog tycker jag att ett längre akvarium hade varit att föredra
#4 - 4 november 2007 19:50
Okej. Vill inte att det ska vara nått grænsfall... Om jag ska ha geophagus blir det G. sp. Pindaré istællet då...
#5 - 5 november 2007 18:09
Geophagus sp. "pindaré" vill ju ha ett akvarium på typ 200liter så de borde funka.
Geophagus sp. "orange head tapajós" kräver ett akvarium på minst 310liter så övrig fiskbesättning blir lite spartansk.
Med den mindre arten så har de ju lite att röra sig på...

Jag ahr dock sett speciella fall där guldsöm, chokladciklid och Geophagus sp. "orange head tapajós" gått i ett 325liters och lekt o haft sig...
Så inget är väl omöjligt.
#6 - 5 november 2007 18:34
firefox75 skrev:
Geophagus sp. "pindaré" vill ju ha ett akvarium på typ 200liter så de borde funka.

Geophagus sp. "orange head tapajós" kräver ett akvarium på minst 310liter så övrig fiskbesättning blir lite spartansk.

Med den mindre arten så har de ju lite att röra sig på...

Jag ahr dock sett speciella fall där guldsöm, chokladciklid och Geophagus sp. "orange head tapajós" gått i ett 325liters och lekt o haft sig...

Så inget är väl omöjligt.

Om jag skal ha Geophagus tror jag inte jag ska ha så många andra fiskar i karet. Hade bara tænkt mig några L-malar førutom dom.
#7 - 7 november 2007 07:43
Kör på orange head då.

Malar borde ju gå bra.
#8 - 7 november 2007 12:42
Kanske ska ta den ændå då... Den ær ju lite kraftigare i færgen æn Pindaré så resten av familjen gillar nog den bæst:D Aja, får se vilken jag får tag på...

Annons