Gibbiceps konstiga färger

#1 - 5 januari 2009 00:38
Som rubriken lyder.
Min första Gibbe som jag hämtade för 4 dagar sedan.
Men någon som vet vad det kan bero på att han/hon ser ut som den gör i färgerna?

Bild: http://gamen.zoomin.se/P1660082
#2 - 5 januari 2009 09:09
Ser den ut sådär jämt? Min Gibbis ser ut sådär när han är "inaktiv", när han bara ligger å inte gör nåt.
När han simmar runt och äter å grejar är han då väldigt skarp och fin i färgerna.

mvh//Martin
#3 - 5 januari 2009 09:21
har en ancistrushona som ser likadan ut jämt! även då hon äter,vilar,leker,lägger ägg etc så pigg är hon hanen är betydligt mörkare å finare i färg. men nu skiljer det väl åt på gibbisar å ancistrus kanske men min har den färgen åxo
#4 - 5 januari 2009 15:16
Ser den ut sådär jämt? Min Gibbis ser ut sådär när han är "inaktiv", när han bara ligger å inte gör nåt.

När han simmar runt och äter å grejar är han då väldigt skarp och fin i färgerna.

mvh//Martin

som sagt så fick jag hem honom/henne för 4 dagar sedan men den har ju sett ut så ända sedan dess iallafall, aktiv som inaktiv.
#5 - 5 januari 2009 15:47
Jag vet inte vad det beror på men mina ancistrus och gibbiceps och en annan liknande variant skiftar också färg sådär till och från.

Dom har bott hos mig ett bra tag nu och mår fin fint ändå, så du behöver nog inte oroa dig.
#6 - 6 januari 2009 17:33
ja å jag har haft min i ett år å den har ynglat flera ggr se inl 3 här i tråden

Annons