och blev alldeles förskräckt för att inte tala om avskräckt. Vattenvärden hit å dit å, co2 tuber, växtnäring å diverse förkortningar som säkert kemister skulle jubla över. Å jag som så gärna vill ha massor med växter... det verkar ju vara rena vetenskapen att sköta växter rätt. :(
MEN - så såg jag nån som skrev om Low-tech vilket jag fastnade för. Så lite inblandning som möjligt för att finna "egen" balans.
Kan nån vänlig själ förklara vad det egentligen innebär? Läste en artikel av "uppfinnaren" eller vad hon var "Wahlstedt-nåt" men begrep inte mycket.
Man skulle tydligen inte göra några vattenbyten, men vad händer om jag inte gör vattenbyten? Jag har ju bara ett fåtal långsamväxande växter (nyplanterade) och några få fiskar. Blir inte vattnet dåligt?
Har aldrig gjort vattentester men fiskarna verkar må bra. Matar med lite flingar 1 ggr/dag och har väldigt lite alger (fast å andra sidan har akvariet bara ca 1 månad på nacken).
tacksam för upplysning. Vågar inte ställa mina okunniga frågor hos växtexperterna. De förstår nog inte svenska :p