Tjena
Kan börja med att säga att jag läst mycket här på zoopet om både akvarievatten, fiskar, och nybörjarfel. Jag köpte mig ett kar på 200L och började med bara några få fiskar, efter ett tag ökade jag och har ökat sucsessivt. Har haft bra värden i karet och temperatur på 25 grader. Nu e det så här att jag tror jag gjorde något jäkligt dumt i går. Jag tömde ut 2/3 av vattnet och försökte få akvariumet "rent" för där låg mycket skit på bottnen och i sanden, så jag tog ut alla fiskar växter och koraller tog upp sanden i en spann och rengjorde den på toan, jag tog inte ur allt vatten för jag har läst att man inte skulle göra det för goda bakteriers skull mm. Jag la i allt i gen , grus fiskar mm. Och nu är där riktigt mycket skit på botten från allt som rörde sig i vattnet i går. Det ligger övanpå sanden och jag har dåligt sammvete för fiskarna. Vad kan/ska jag göra åt det. Läste nått om en slammsug men vet inte vad det är? Men alla fiskar simmar omkring och alla äter ingen verkar må dåligt, men det kan inte se ut så
Tacksamm för svar
Mvh/F