Glasögon?

#1 - 2 december 2009 23:10
Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, har gjort ett syntest och har lite brytnings fel och jag är nu less att inte se på längre håll. Jag behöver ett par glasögon, vart kan man hitta nå bra priser?
#2 - 3 december 2009 05:02
Skit i glasögonen, kör på en FS-LASIK. Visst, det är dyrt men det är så sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt underbart att slippa knep med linser eller glasögon :)

//C
#3 - 3 december 2009 08:12
Skit i glasögonen, kör på en FS-LASIK. Visst, det är dyrt men det är så sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt underbart att slippa knep med linser eller glasögon :)

//C

Jag är faktiskt lite tveksam till det med laseroperationer... Även om operationen skulle genomföras korrekt så vet man inte vad som kan hända om 1,5,10,25 år... Gällde det tårna eller något annat mindre viktigt kanske det inte vore så stor förslust men vill inte riskera att ögonen blir sämre än vad de redan är. Sen om operationen skulle misslyckas så får man ju klart garanti tillbaka men i vilket skick är ögonen då i? Jag skulle iaf inte chansa.

Är därför jag kör med glasögon.

Låter som en gammal gubbe som inte vill att tekniken ska gå frammåt nu...
#4 - 3 december 2009 08:16
Jag har handlat på optikbutiken.se dom tyckte jag var bra, man får hem 3par kostnadsfritt/fraktfritt som man får testa, man får självklart välja vilka 3 man vill ha hem. Mina kostade sammanlagt 795kr. Men det finns nog en hel del sidor som säljer glasögon billigt...
#5 - 4 december 2009 14:43
Tack Slatan för svar :)
#6 - 4 december 2009 15:13
Jag har flera yngre bekanta som köpt över nätet. Det är bara att välja bågar och sända in receptet och pupillavstånd. Det lär vara märkbart billigare än hos optiker. Själv är jag litet skeptisk til detta och betalar mig sjuk hos optiker i stället. I Finland har en Engelsk kedja, Specsaver etablerat sig de senaste åren. Vet inte om den kedjan är verksam i Sverige men de har förmånliga glasögon.
#7 - 4 december 2009 15:22
Som närsynt, astigmatisk glasögonbärare sedan cirka 45 år illbaka vill jag faktiskt avråda från laserkorrigering. Med åldern blir linsen stelare och då ser du bara bra på distans. Då måste du i alla fall använda glasögon för nära håll.
Det är faktiskt underbart att bara behöva ta av sej glasögonen för att kunna läsa eller njuta av intima avstånd med fru och barn.
#8 - 4 december 2009 15:23
Specsavers finns i Sverige
#9 - 5 december 2009 00:05
Tack för svar, det är bra att avråda folk från det, håller med 100%, bara namnet laser korrigering är ju så motbjudande, jag skulle aldrig vilja ha laser nära mina ögon.

Och jag har inga fruktansvärda syn fel, jag kan ha körkort utan glasögon lagligt, Har lite brytnings fel och svårt att se på längre håll närsynt , jag målar en hel del och när jag är utomhus och målar så är det riktigt jobbigt att se saker på längre håll och min doktor har sagt att jag tröttar ut mina ögon när de får anstränga sig hela dagen.

Som sagt var tack för svar ska kolla upp de ni skrivit :)
#10 - 5 december 2009 02:33
Jag vet inte var man kan hitta glasögon billigt, men jag kan säga så här, skaffa dom så fort som möjligt, det kommer göra enorm skillnad.
Jag vet inte hur kraftigt brytningsfel du har, jag har enligt optikern ett ganska lite sådant. Ändå så blev det en sån enorm skillnad när jag fick mina glasögon. Bara en sån sak som att se skyltarna inne i ICA-butiken utan att stå alldeles intill.
Köra bil kan jag göra utan glasögon problemfritt tills det blir mörkt, då blir allt ljus som fläckar och allt blir väldigt suddigt.

Ursäkta att jag gick så offtopic. Hoppas du hittar ett par bra brillor med sjysta bågar till förmånligt pris.

mvh Tim
#11 - 5 december 2009 16:40
http://www.ogat299.com/

har handlat där 3 ggr.,.
#12 - 5 december 2009 17:28
Jag var själv intresserad av laseroperation då jag var yngre men det blev aldrig av då det var så fruktansvärt dyrt på den tiden. Orsaken till att jag övervägde var att jag arbetade som styrman och fick intet mitt läkarintyg förnyat pga synen, så det var bara att sadla om. Hade prisnivån varit som idag hade jag säkert låtit utföra operationen. Nu är jag så gammal att jag har progressiva linser så jag skulle ha glasögon oavsett operationen.

Annons