Göra rent sugkoppar för inredningen.

#1 - 5 oktober 2008 18:05
Är det någon som har ett bra knep för att göra rent sugkopparna som håller fast vissa inredningsdetaljer, Jag har försökt, men jag tycker att sugkopparna släpper för lätt.

T.ex. min reaktor för Co2-anläggningen lossar hela tiden, måste jag ner och trycka fast den ofta och den sitter det 5 sugkoppar på.
#2 - 7 oktober 2008 10:48
De har inte blivit hårda och stela då? Det är en vanlig anledning till att sugproppar släpper. Nya finns att köpa i zooaffären.

Den beläggning som blir på propparna ibland tar jag bort med en tandborste.
#3 - 7 oktober 2008 10:57
Eheims gamla gröna håller sig fortfarande mjuka och smidiga, mjukgörande medel var bättre förr..
Bilagor:
#4 - 7 oktober 2008 17:51
Pannecke skrev:
Är det någon som har ett bra knep för att göra rent sugkopparna som håller fast vissa inredningsdetaljer, Jag har försökt, men jag tycker att sugkopparna släpper för lätt.

T.ex. min reaktor för Co2-anläggningen lossar hela tiden, måste jag ner och trycka fast den ofta och den sitter det 5 sugkoppar på.
kan va så att sugkopparna är av dålig kvalite och säkert gjorda till stor del av plast så försök få tag på sugkoppar i silicon!
#5 - 8 oktober 2008 18:53
Ok, jag tycker i alla fall att de känns ganska mjuka, men det är kanske dags att byta ut dem. Trodde fört att det berodde på att man inte fått dem ordentligt rena.
#6 - 8 oktober 2008 19:16
Om jag haft problem med vidhäftningen har det oftast berott på dåligt rengjort akvarieglas!
#7 - 6 november 2008 10:10
Nya koppar/ rengjorda och rent akvarieglas är A och O!!!

Annons