Göteborg?

#1 - 3 augusti 2007 00:23
Någon som vet någon bra akvarieaffär i Göteborg som säljer lite mer "ovanliga" fiskar? någon med stort och bra sortiment med andra ord?
#2 - 3 augusti 2007 00:44
tropfiskimporten på kaggeledstorget är ju alltid ett hett tips när det handlar om lite ovanligare fisk... tommy är kunnig och schysst...
uppe i surte ska det finnas nån zoobutik vid namn havannazoo med mkt ovanliga/rovfiskar, men den har jag inte hunnit spana in ännu...
#3 - 3 augusti 2007 06:26
Kungsmässan i Kungsbacka brukar ha många olika arter också. Några mindre vanliga med.
#4 - 3 augusti 2007 07:15
Någon som vet någon bra akvarieaffär i Göteborg som säljer lite mer "ovanliga" fiskar? någon med stort och bra sortiment med andra ord?

Var på Havanna Zoo i Surte i våras.... de hade en del ovanliga fiskar... med betoning på rovfiskar.. Annars har väl Kent i Nol det mesta.... "ovanlig" är ju dessutom relativt...;)
#5 - 5 augusti 2007 14:46
Vi bruka handla hos havanna zoo i surte och dem har mycket roligt och ovanliga fiskar.. Sen har du nols ciklidhobby, har väldigt många olika ciklider men ska man inte ha ciklider så kanske de inte är så kul att gå dit.. hittade ett annat på internet häromdagen http://www.herkuleszoo.se/index.html finns på herkulesg. på hisingen.. det såg ut som om dem hade ett väldigt urval, men som sagt har inte vart där personligen.. Lycka till..
MVH Maria
#6 - 1 september 2007 17:39
Havanna Zoo hae inne en del ovanliga fiskar just nu såg jag idag då jag var där och handlade lite.
#7 - 1 september 2007 17:56
Havanna zoo satsar väl mest på ovanligare fiskar. Sen har väl Tommy på tropen lite ovanligare grejer inne ibland. Resten av butikerna tycker jag har lite mer vanligt utbud
#8 - 1 september 2007 17:57
Hej
Jag brukar handla på Hekules zoo, men fiskarna är
finare och bättre urval på Kungs zoo i kungsbacka.
Sist vi var på Havannas Zoo var det väldigt få fiskar.
Mvh Wilda
#9 - 1 september 2007 20:36
under sommarn var det ganska tomt på fisk på havanna. Men idag fanns det en massa fisk. Ägarn har gjort om en del oxå. sen sa ägarn idag att han skall ta in mer akvarium. wao får se va det blir för kul fisk i dom karen.
#10 - 1 september 2007 20:52
Jag kan, liksom andra, rekommendera Trop vid Kaggeledstorget. Herkules är också bra, men jag har fått uppfattningen att de inte är lika kunniga om fiskarna där.

Zoomässan i Kungsbacka ligger inte kvar i Kungsmässan, utan har flyttat till en egen lokal.
#11 - 2 september 2007 09:18
carisma skrev:
under sommarn var det ganska tomt på fisk på havanna. Men idag fanns det en massa fisk. Ägarn har gjort om en del oxå. sen sa ägarn idag att han skall ta in mer akvarium. wao får se va det blir för kul fisk i dom karen.

Finns det nån uppdaterad sida som man kan kolla på? Det vore bra om någon affär i närheten av Göteborg har LDA25 inne. Det finns även en del andra fiskar som jag tycker är svåra att få tag på i Göteborg.
#12 - 2 september 2007 10:26
batski havanna har en hemsida. www.havannazoo.se vet att ägarn kan ta in fiskar som man önskar. bara att prata med honom. Han har tagit in fisk till mej som jag har velat ha.
#13 - 2 september 2007 10:55
Tack så mycket för infon :)

Är det lätt att ta sig dit från Gbg kommunalt?
#14 - 2 september 2007 12:25
batski skrev:
Tack så mycket för infon :)

Är det lätt att ta sig dit från Gbg kommunalt?

Jag vet inte om det kallas Ale centrum eller Surte centrum dit måste det gå bussar från Gbg det går säkert någon expressbuss dit.

Thomas
#15 - 2 september 2007 12:27
Tack :)

Nu har jag tittat på hemsidan. Geez man vilka monsterfiskar han har där :eek:
Bilagor:
#16 - 2 september 2007 13:20
batski tror det e buss 403 som åker dit från nils erikssonsplatsen. surtecentrum tror ja hållplatsen heter. åker bil då ja åker till havanna.

Annons