Göteborgs Höstauktion blir den 26/11

#1 - 4 oktober 2005 09:46
Göteborgs Ciklidgrupp har nu bokat ett datum för sin höstauktion 2005, som börjar bli lite av en tradition nu. I år blir det den 26/11 och vi håller till på samma plats som sist, det vill säga på Druidgården som ligger på Gamla Björlandavägen 95 på underbara Hisingen. Mer information om tider för inlämning av auktionsobjekt och tid för auktionens start kommer inom kort på www.gcg.se och här på forumet. Frågor kan mailas till [email]info@gcg.se[/email]

För er som inte rikigt vet hur auktionen går till kan läsa om vår senaste auktion i det senaste numret av ciklidbladet. Mer information finns även på direktlänken www.gcg.se/html/auktioner.html

Vi hoppas att det blir lika stort nu i höst och att ni röjer ut era förråd och tar med er allt ni vill bli av med i akvarieväg till auktionen. Ung som gammal, medlem eller icke-medlem, det spelar ingen roll. Alla är välkomna!
#2 - 4 oktober 2005 10:15
Tack, har redan lagt in informationen på Hallandsakvaristernas hemsida. Som vanligt kommer vi ett gäng från Halland
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 4 oktober 2005 10:19
Då missar man den - tråkigt[:(!], å andra sidan befinner jag mig i Glasgow på på någon pub - inte helt fel det heller:D
#4 - 4 oktober 2005 12:03
Tyvärr missar jag den också, då jag befinner mig någonstans i västra Nya Zeeland och gör, ja, vad man nu gör där ;) Mycket tråkigt, men sånt man får leva med. Jag är dock ganska säker på att många andra kommer vara där och att det kommer bli en lyckad auktion.
#5 - 4 oktober 2005 14:17
ja ska stanna hemma i kalla våta blöta regniga fuktiga kalla kyliga sverige så ja tittar nog förbi.
har ignet att sälja men kanske köpa
#6 - 4 oktober 2005 14:52
Du har säkert nån liten, sten, rot eller växt du kan gräva fram? ;) Däremot är ju ingen tvingad att sälja sina saker, men det är ju alltid kul med många utrop!
#7 - 4 oktober 2005 18:13
nja de mesta ja har är antingen under använding eller kommer komma under användning när ja får igång mitt andra akvarie.

det enda skulle väl va en såndär plastbåt där masten saknas och relingen gått av :rolleyes: och 3dl grus som katten använde som toa igår [B)]
kan däremot bli en bunt räkor till våren.

men ska bli kul å komma dit å titta se va som finns och träffa lite zoopetfolk IRL
#8 - 4 oktober 2005 20:07
[QUOTE=Zaphi]Du har säkert nån liten, sten, rot eller växt du kan gräva fram? ;) Däremot är ju ingen tvingad att sälja sina saker, men det är ju alltid kul med många utrop![/QUOTE]

jaså, det låter så nu när du inte kommer vara utropare.. jaja! :) *lol*
#9 - 4 oktober 2005 20:53
MER INFORMATION OM AUKTIONEN

- Auktionen börjar 12.00 den 26/11 2005.
- Inlämning av objekt sker mellan 09:30-11:30, inte senare.
- Parkering finns utanför Druidgården och på gator i närheten.
- Åker du kollektivt tar du buss 25 eller 31 till Bjurslätts Torg eller så tar du spårvagn nummer 5, 6 eller 10 till Wieselgrensplatsen och promenerar resten av biten.
- GCG tar 20% i provision av försäljningen, resten kvitteras ut efter auktionen.
- Mer info och regler kring våra auktioner hittad du här www.gcg.se/html/auktioner.html
#10 - 4 oktober 2005 23:33
Vad kul att det blir av! Jag längtar redan. Eller ska sanningen fram så har jag längtat sen i sommras och min familj med. Jag hoppas på lika god fika denna gången med.
#11 - 5 oktober 2005 06:40
Hej!

Jag känner mig sugen att gå på en auktion som denna.
Lite frågor som jag inte kunde finna svar på, via länkarna.

Säljs alla möjliga fiskar eller endast ciklider?
Säljs prylar? såsom, filter, pumpar, stenar, grus, osv?
Finns det mycket växter där att köpa?

Tack på förhand!

/Andreas
#12 - 5 oktober 2005 06:58
Enkelt att svara på, Ja på alla frågorna
#13 - 7 oktober 2005 06:49
måste man vara gcg medläm för att sälja saker
#14 - 7 oktober 2005 08:12
Nej
Du hittar all informatio på länken som Zaphi bifogade
#15 - 7 oktober 2005 10:47
okej
#16 - 7 oktober 2005 12:47
Allt som är akvarierelaterat köps och säljs på auktionen. Det är en akvariauktion, inte en ciklidauktion. Om du har ett speciellt par tofflor som du använder när du byter vatten kan du alltså sälja dem med ;)

Du behöver inte vara medlem nånstans. Du kan vara från 1 sekund gammal till 150 år (det är där vi sätter gränsen). Du kan vara kvinna, man eller något mittemellan. Vi välkomnar alla akvarieintresserade till våra auktioner.
#17 - 7 oktober 2005 13:17
[QUOTE=Zaphi]Du kan vara från 1 sekund gammal till 150 år (det är där vi sätter gränsen). [/QUOTE]

om man känner sej som 250 år gammel så får man inte va med :eek::rolleyes:
#18 - 18 oktober 2005 12:30
Är det någon som har lite koll på vad de skall ha med sig till auktionen. Sist kunde man fynda bland tropheus, diskus, bakgrunder, malar, mbunas, guppy, ja till och med hela akvariepaket. Växter fanns det hur mycket som helst med. Skriv gärna i denna tråden om ni är sugna på att komma och även vad ni kanske kan tänka er att ha med. Det är alltid kul att veta lite vad som dyker upp på auktionen i förväg...

Höstauktionen är alltid lite extra kul när man vet att man har många månader med kallt väder ute, vilket gör att man är mer motiverad att lägga mer krut på sin hobby och då är det inte fel med en auktion tidigt på säsongen...
#19 - 18 oktober 2005 12:48
Jag och min familj ska definitivt komma!

Vi har inte bestämt än om vi ska ha med oss några ancistrus eller malawis, så jag återkommer om detta om vi tar med något.
#20 - 18 oktober 2005 13:10
jag funderar på att kanske ta med mig ett nytt 26 l akvarium som jag van i trolhättan och sen 2 dopvärmmare lite växter och kanske paletciklid yngel och sorgmanteltetror (yngel)
#21 - 18 oktober 2005 18:35
Jag ska definitivt komma, jag har ännu inte bestämt vad jag ska ta med än men eventuellt blir det ngn pump och blåciklider(vuxna).
#22 - 19 oktober 2005 08:04
Jag har inte så mycket grejer själv just nu men kommer nog slänga med någon rot och lite doppvärmare kanske.
#23 - 23 oktober 2005 20:31
Jag har med mig lite Sebrafiskar (om någon av de femtio små liven fortfarande är i gott skick). Lite hornsärv och vallisneria kanske rensas ut till någon som behöver.
#24 - 24 oktober 2005 18:54
Jag kommer nog med ett gäng Limnophilia Sessiflora, gälört...om det är någon som vill ha:p
#25 - 24 oktober 2005 19:47
Kommer att ha med mig fiskar som man har i akvarium, några olika sorter av ciklider
#26 - 28 oktober 2005 19:08
:p
#27 - 16 november 2005 08:49
Nu är det bara 10 dagar kvar till auktionen som hålls den 26/11!

För er som tänkt ta med fisk/växter/prylar att sälja vore vi väldigt glada om ni kommer i god tid så allt hinner registreras och printas innan auktionen drar igång.

Vi kommer som vanligt att kunna hjälpa till med syrgas och påsar för fisk, men om ni har möjlighet att packa dem på ett bra sätt själva sparar vi mycket tid.
#28 - 17 november 2005 06:27
vilken tid e bra tid och komma?
#29 - 17 november 2005 06:44
#30 - 17 november 2005 12:08
Japp, där finns all info. Det står där att inlämning pågår fram till kl 11.00, och det jag ville ha sagt är att vi vore ytterst tacksamma om inte alla inlämnare kommer 10.55 utan är ute i god tid :)
#31 - 17 november 2005 15:44
Jag kommer att ha med mig några Aulonocaror samt 4 ungdjur av Paratilapia polleni. Lite annat blir det säkert också.
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 17 november 2005 16:10
[QUOTE=kaj.p]Jag kommer att ha med mig några Aulonocaror samt 4 ungdjur av Paratilapia polleni. Lite annat blir det säkert också.[/QUOTE]
Jaså du har börjat med lite riktig fisk också (dvs afrikanska ciklider) :D
#33 - 17 november 2005 16:44
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=kaj.p]Jag kommer att ha med mig några Aulonocaror samt 4 ungdjur av Paratilapia polleni. Lite annat blir det säkert också.[/QUOTE]
Jaså du har börjat med lite riktig fisk också (dvs afrikanska ciklider) :D[/QUOTE]

Hehe. Har faktiskt haft ett kar med Malawi på jobbet i flera år. Men har varit tvungen då vi har egen brunn där. Brunnen är djupborrad o det är gammal sjöbotten fullt med salter o ett Ph på 8.5. Nu installeras dock en Ro anläggning som tillåter mig att byta.:D :D
När det gäller Madagaskarcikliderna så fick jag med mig dessa från Malmö museum, där för övrigt föräldraparet går. Tog med dessa med tanke på auktionen. Dessa borde ju varav något för ditt 3 kb´s kar Kjell. :D
Skall dock erkänna att jag tycker det är en mycket vacker ciklid.:)
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 17 november 2005 16:47
Ja, ja det tror jag på så mycket jag vill. Du har nog ett lönnrum i fiskhuset med några Afrika-kar dit du smyger dig ut och njuter när ingen ser dig:p
#35 - 23 november 2005 11:49
Finns det någon auktionsbesökare från Stenungsundstrakten som har en plats ledig i bilen för samåkning?

Måste man anmäla det man ska sälja i förväg, eller räcker det att registrera det på plats? Jag har några blå ciklider och en del växter att sälja.

Olle
#36 - 23 november 2005 11:55
Är det nån fler skåningar än mig själv som ska upp på auktionen så kanske man kan fixa nån form av samkörning ?
Jag och en diskustok ska köra dit så vi har plats till 2 till om ni e med på att splitta soppan bara.
Har planer på ett besök hos Kaj P och zoomässan i kungsbacka på vägen hem dock.
#37 - 23 november 2005 12:40
[QUOTE=Lars-Olof Arvids]Finns det någon auktionsbesökare från Stenungsundstrakten som har en plats ledig i bilen för samåkning?

Måste man anmäla det man ska sälja i förväg, eller räcker det att registrera det på plats? Jag har några blå ciklider och en del växter att sälja.

Olle[/QUOTE]

man tar det på plats, om det inte é för många poster... hur många poster som är för många vet jag inte.. ...
#38 - 23 november 2005 21:16
Nu är det inte många dagar kvar till auktionen.
Jag har nu börjat rensa i akvariumen så jag kommer att ha med mig ancistrus-, rödzebra- och röd hongiyngel. Hade tänkt ta med mig 4 st gibbi men dom är för stora och otympliga att packa så dom får vänta till en annan gång.
#39 - 23 november 2005 21:22
Skall bli kul att se hur mycket plats det finns kvar i bilen när man skall åka hem igen ;)

/J
#40 - 23 november 2005 21:34
Ja säger detsamma. Jag skulle vilja ha lite fler molly och platy och det brukar ju finnas. Sen vill jag jämna ut könsfördelningen på auloncaran och prinsesserna. Får se om det kommer några av rätt sort och kön. Jag tycker det är så roligt att handla på auktioner, sitta och vifta med min lilla näve och samtidigt snegla lite bakåt på de andra som bjuder på samma påse. SPÄNNANDE!!! Mycket roligare än att åka till affären eller handla av privatpersoner.
#41 - 23 november 2005 22:29
[font=Comic Sans MS]Har sålt mina zebramalar så nu ska det handlas......kör upp med [size=7]stora[/size] plånkan ! [/font]

[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS] men ja saknar dom redan....suck :( [/font]
#42 - 23 november 2005 22:54
Detta låter ju spännande. Men jag undrar om det är lämpligt att komma med småbarn? Brukar det vara knökat eller kommer man fram med barnvagn?
#43 - 23 november 2005 23:10
[QUOTE=mam]Detta låter ju spännande. Men jag undrar om det är lämpligt att komma med småbarn? Brukar det vara knökat eller kommer man fram med barnvagn?[/QUOTE]Jag hade inte rekomenderat att man åker dit med barnvagn inne i auktionsrummet, om det inte är ett spädbarn som sover mycket. I själva auktionsdelen så är det attans trångt och sist gång fick många stå då det inte fanns sittplats för alla. Annars kan man ju parkera vagnen i hallen och bära med barnet för att se om det är något som man vill ha med sig hem. Sen har dom alltid massa roliga lotter och otroligt gott fika!
#44 - 23 november 2005 23:19
Ojdå, då får jag nog hoppa över det. :( Minstingen är både för stor och tung för att bäras, dessutom är hon rymningsbenägen. :p
#45 - 23 november 2005 23:22
[QUOTE=mam]dessutom är hon rymningsbenägen. :p[/QUOTE]

provat nåt sånt här ;)
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/product_info.php?cPath=65_186_66&products_id=586
#46 - 23 november 2005 23:25
[QUOTE=Raven][QUOTE=mam]dessutom är hon rymningsbenägen. :p[/QUOTE]

provat nåt sånt här ;)
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/product_info.php?cPath=65_186_66&products_id=586[/QUOTE]
Jag har en sådan om du vill låna till din vildbasse ;)
Klart du ska kika in för en stund eller 2!!!
Du kommer inte att ångra dig!
#47 - 24 november 2005 04:17
[QUOTE=mam]Ojdå, då får jag nog hoppa över det. :( Minstingen är både för stor och tung för att bäras, dessutom är hon rymningsbenägen. :p[/QUOTE]

nej det tycker vi inte du skall göra.. du é ju goldis med, träffa lite ZPV-are é ju oxå ql, se vilket gäng vi é.. desto fler att fråga om hjälp oxå (guppyhotel)....
...

i övrigt så är det idag den stora "plocka ihop" dagen.. huanemej,.. småstartade igår, men idag då smäller det.. fram med backarna och fylla dom med växter, sortera görs nog imorgon, skall bli skönt med lite utrymme i karet...
jaja, dax att sticka till jobbet...

//C
admin
Christian Alfredsson
#48 - 24 november 2005 18:20
Förra gången fanns det ju massa stolar och bord i rummet mellan hallen och auktionsrummet som inte många använde. Där funkar ju det lätt att parkera en barnvagn. Dessutom så finns det sittplatser och bord om det behövs.
#49 - 24 november 2005 18:32
Ja och denna gången kommer inte Kjell F sitta där :D
admin
Christian Alfredsson
#50 - 24 november 2005 20:43
Inte jag heller. Kommer sitta inne på auktionen och tokbjuda på fisk!
#51 - 24 november 2005 22:15
[font=Arial]Förutom Aulonocarorna då o de fyra Paratilapia polleni[/font][font=Arial]kommer två stora Calllichthys Calllichthys o ett gäng bra svensk stammad Poecilia sphenops Samt några hemodlade Stureosoma aureum.[/font]
[font=Arial]Sen får jag se vad jag hitta något mer imorgon.:D [/font]
#52 - 25 november 2005 10:24
Kaj, jag skulle tro att dina polleni kommer dra iväg i pris :) .. jag är jäkligt intresserad av dem själv, och jag hoppas att ingen annan är det ;)
#53 - 25 november 2005 11:00
[QUOTE=Tony]Kaj, jag skulle tro att dina polleni kommer dra iväg i pris :) .. jag är jäkligt intresserad av dem själv, och jag hoppas att ingen annan är det ;)[/QUOTE]

Var lite rädd för att jag skulle få ta hem dem igen.:) Men då behöver jag inte oroa mig. Det är en mycket vacker ciklid o vad jag förstått är den hotad i det vilda också.
#54 - 25 november 2005 12:16
:) :) jag är 16 år och är tjej jag tänkte gå själv i morgon. hmm lite tråkigt att va ensam :) :P men men. får stå ut :p Hur ska man frackta sina fiskar och saker tänkte iaf ta med mig en döskalle :D 3 platy och några zebra och jack dempsey några få för att göra de lätt för mig. det är ju första gången jag åker på en aktion överhuvetaget.
#55 - 25 november 2005 12:33
Zia, om inte allt går väldigt snett lär du inte vara ensam ;)

Det bästa när det gäller att packa fisk är att använda kraftiga påsar, men om du inte har allt för lång resväg kan du ta med dem i en hink med lock eller liknande. Vi har påsar och annat nödvändigt och hjälper dig att packa om dem när du kommer.
admin
Christian Alfredsson
#56 - 25 november 2005 13:48
Du kommer få fajtas om dem Tony!!!
#57 - 25 november 2005 14:24
Hah, härligt! Jag och viktor kom ju delad etta i högbjudning på första auktionen, så jag är ärrad och härdad sedan dess! ;)
#58 - 25 november 2005 16:11
[QUOTE=Zia]:) :) jag är 16 år och är tjej jag tänkte gå själv i morgon. hmm lite tråkigt att va ensam :) :P men men. får stå ut :p Hur ska man frackta sina fiskar och saker tänkte iaf ta med mig en döskalle :D 3 platy och några zebra och jack dempsey några få för att göra de lätt för mig. det är ju första gången jag åker på en aktion överhuvetaget.[/QUOTE]Kul att det kommer lite tjejer med! Jag har pm:at dig ang din fråga samt bifogat en länk till gcg:s braiga sída där det står hur man bör göra.

Vad roligt att det kommer platy! Precis vad jag behöver. Hoppas jag inte behöver fajtas om platyna som Tony och Christian gör ;)
#59 - 25 november 2005 16:19
[QUOTE=Zia]:) :) jag är 16 år och är tjej jag tänkte gå själv i morgon. hmm lite tråkigt att va ensam :) :P men men. får stå ut :p Hur ska man frackta sina fiskar och saker tänkte iaf ta med mig en döskalle :D 3 platy och några zebra och jack dempsey några få för att göra de lätt för mig. det är ju första gången jag åker på en aktion överhuvetaget.[/QUOTE]

och om vädret är såhär halkyligt så är ett gott råd att stoppa fisk/växter i en frigolitlåda av något slag, alternativt kylväska.
#60 - 25 november 2005 18:49
Nu har jakten börjat!

Vi har 1000 l karet kvar att tömma och vi har fått upp de flesta nu. Men vattnet är alldelles brint och vi har fått tagit upp allt! Nu menar jag allt för att få upp fiskarna. Men f*n den som ger sig.

Någon mer än jag som sliter i mitt anlets svett?
#61 - 25 november 2005 18:56
[QUOTE=Guy Palm]Ja och denna gången kommer inte Kjell F sitta där :D[/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][size=7]Var ska han då sitta ?[/size][/font]
#62 - 25 november 2005 18:58
[QUOTE=drd][QUOTE=Guy Palm]Ja och denna gången kommer inte Kjell F sitta där :D[/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][size=7]Var ska han då sitta ?[/size][/font][/QUOTE]
[size=7][color=red]Han är bortrest!!!!!![/color][/size]
#63 - 25 november 2005 19:51
jag får inte ta med något dem tycker att ja ska kolla hur de går till först [xx(] [xx(] [xx(] :( :( :(
#64 - 25 november 2005 19:55
vilka domm
#65 - 25 november 2005 22:01
[QUOTE=Marie J][QUOTE=drd][QUOTE=Guy Palm]Ja och denna gången kommer inte Kjell F sitta där :D[/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][size=7]Var ska han då sitta ?[/size][/font][/QUOTE]
[size=7][color=red]Han är bortrest!!!!!![/color][/size][/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][size=1]AHAAAAAAAAA......[/size][/font]
#66 - 25 november 2005 22:35
[QUOTE=Marie J]Nu har jakten börjat!

Vi har 1000 l karet kvar att tömma och vi har fått upp de flesta nu. Men vattnet är alldelles brint och vi har fått tagit upp allt! Nu menar jag allt för att få upp fiskarna. Men f*n den som ger sig.

Någon mer än jag som sliter i mitt anlets svett?[/QUOTE]

jag :).. ett par scalarer "Red Back", ett gäng kurvciklider, och en Dorsingerus (hade 2 men en hittar jag inte), Någon som är sugna på Ameca Splendens eller?... jaja, tar med dom men sätter nog min bud på dom...

och växter såklart.. hade ju inte vart jag annars..
#67 - 26 november 2005 00:32
hoppas det finns intresse för glossostigma.! Har "ett par" påsar som kommer med =)
c ya tomorrow!
#68 - 26 november 2005 07:57
Snart avfärd :) Cya's in a while!

/J
#69 - 26 november 2005 07:59
ja, nu börjar det dra ihop sig, men jag behöver inte åka ännu på ett tag. Blir inget säljande den här gången och så får vi se hur det går med köpandet *S*
#70 - 26 november 2005 20:59
någon som är nöjd med sina köp. Jag köpte guppy och Paletter jätte nöjd längtar till nästa aktion.:)
#71 - 26 november 2005 21:15
jag är jättenöjd med mina köp, tre påsar med endlers guppy, en påse hornsärv som jag fick på rena skambudet. En mystisk mossa som jag tänkte lura att växa på en rot när jag väl får den lilla roten att sjunka igen och så startkulturer till både mikromask och grindalmask.
Med mer plats i karen och mer prassel i kassan hade jag gärna slagits lite om grenmalarna och jordätarna med.
#72 - 26 november 2005 21:21
FLER!! jag vill veta fler som har köpt grejer där! jag tänkte åka dit, men det blev inte av.. hade inte pengartill bensin.. :(
#73 - 26 november 2005 21:25
[QUOTE=Morellen] En mystisk mossa som jag tänkte lura att växa på en rot när jag väl får den lilla roten att sjunka igen.[/QUOTE]

den köpte jag med om det är pellian du menar, min gicj typ sönder när jag hällde ut den ur påsen så nu har jag sådan mossa i hela karet:rolleyes:
#74 - 26 november 2005 21:39
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag skulle ju inte ha nå´t alls ju, men så smet jag in en liten kortis och fick med mit ett par Thomasi :D, så det kan bli ;) Simmar så fint här hemma nu så :D[/color][/font]
#75 - 26 november 2005 22:18
[font=Comic Sans MS]Dessvärre så hittade inte jag några fina fiskar som skulle passa hos mig i mina sydamerikakar så man fick styra bilen till zoomässan och handla lite malar och så till Kaj P o hämta 2 diskus.[/font]
#76 - 26 november 2005 22:25
Mycket bra auktion som ni ordnar med, hoppas ni fixar större lokal till våren-06 då vi alla kommer tillbaka å tokfyndar igen. Kul med egen nummerserie kan man få det nästa gång med...
#77 - 26 november 2005 22:37
Mycket trevlig auktion, fick sålt alla platys och kom hem med växter och ett par svärdbärare.
#78 - 26 november 2005 22:39
Bravo!!!

Kul tillställning! Var tyvärr bara där en stund i början av utropningen. Men det var mkt givande. Hoppas det passar bättre(för mig) till nästa gång så jag kan boka hela dagen till detta.
Missade lite grejer som jag ville bjuda på, som jag missade pga tidsbrist(på en lördag :/ ?!). Ja ja.....den som väntar på ngt gott..... väntar oftast för länge. eller????
#79 - 26 november 2005 22:42
[QUOTE=MotorShip]den som väntar på ngt gott..... väntar oftast för länge. eller????[/QUOTE]

inte oftast ALLTID :rolleyes:
#80 - 26 november 2005 23:12
Cobra, det var väl en lyx med egen nummerserie? :) Jag köpte ju minst häften av alla nummer i 700-serien ;)

Stort tack till alla er som lämnade in till försäljning och tack till er besökare! Nu siktar vi på nästa auktion, var så säkra!
#81 - 27 november 2005 00:42
Tyvärr var jag tvunget att lämna tidigt. Hade en inbokad kvällsaktivitet med Labero/Wells. Måste dock säga att logostikmässigt så ligger Gbg ciklidgrupp långt före.:) :) Fick köa 35 minuter för kaffet. Sedan säger ryktet att madagaskarcikliderna gick för 100 kr. Var tog duellen mellan Admin o Tony vägen? :D
#82 - 27 november 2005 00:50
ja, tack alla. Hoppas att ni får en fin å välmående växtmassa av mossan "eller vad det nu var nu köpte". =)
Jag köpte inget (som tur var) men jag är er evigt tacksam för era bidrag som kommer att gå till en Ph controller.
Hoppas att nån av Glossotuffsarna får upp ögonen för nån inbiten ciklidfantast å kanske till och med får denne på bättre tankar!=)
Nu när jag sålt av halva karet så är det dags att börja om på nya tag. KUL!
(om det är nån som undrar vad det är ni köpt eller om ni behöver råd då är det bara å tjinga till.(ang mina poster))
Tack!
#83 - 27 november 2005 01:13
Ja du Kaj, jag vann polleni-duellen alldeles för lätt tycker jag själv :) De simmar lugnt och stabilt tillsammans med några aulonocaror i ett 80-liters. Skall bli mycket intressant att se vad det blir av dem :)

Jag betalade "tyvärr" inte mer än 100 kronor för de fyra, men jag hade planerat ett bud-stopp vid 400.. så nog är jag nöjd alltid :)
admin
Christian Alfredsson
#84 - 27 november 2005 06:47
Du har dessutom kvalificerat dig för att skriva en artikel till Ciklidbladet om polleni-na.

Själv måste största fyndet vara 3 st VF Tropheus brichardi honor, Ulwile (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=119). Har haft en VF hane gående ensam i 2-3 år så nu ska vi se vad som kan hända. Blir en hel del flyttande för att få till en lek. Jag fick separera honorna i var sitt kar då de jagade på varandra ganska bra.
#85 - 27 november 2005 07:15
Ja du Kaj, jag vann polleni-duellen alldeles för lätt tycker jag själv

Detta trots Christians lilla försök att få bort Tony från just den posten :). C.a 5 poster från madagaskarcikliderna ropar C till T: De ropar på dig från köket, varvid Tony lämnar auktionslokalen. Han kommer dock tillbaks i god tid.
Passar på att tacka GCG för en väl genomförd auktion. Imponerad av deras sätt att genomföra allt inom rimlig tid, detta trots alla inlämningar efter deadline. Ser redan fram emot vårens auktion.
Hemresan gick bra dock tog den tre och en halvtimme, ja så går det när Zoomässan och Hasse har specialöppet för oss.
#86 - 27 november 2005 08:09
jag sålde 7 poster fick 144 kr köpte massa växter och fiskar hela väskan full 6 påsar alla fiskana är välmående
#87 - 27 november 2005 11:03
någon som sålde sina palettciklider yngel nr 179 10 st dem ända palettciklider
Jag köpte dem för 30 spänn :) jätte nöjd just va jag ville ha.. :)
#88 - 27 november 2005 11:18
[QUOTE=Tony]Jag betalade "tyvärr" inte mer än 100 kronor för de fyra, men jag hade planerat ett bud-stopp vid 400.. så nog är jag nöjd alltid :)[/QUOTE]

Han sa ju "Första" när jag hade bjudit 50 för dem, jag borde nog ha bjudit mer än 100 men jag har ingen plats för dem.

Fast jag får väl vara nöjd med mina 20krs rödzebror :)
#89 - 27 november 2005 13:17
[QUOTE=Zia]någon som sålde sina palettciklider yngel nr 179 10 st dem ända palettciklider
Jag köpte dem för 30 spänn :) jätte nöjd just va jag ville ha.. :)[/QUOTE]
hoppas dom smakar, var meningen att föräldrarna (som övrigt är riktigt snygga) skulle komma med på auktionen oxå. Men Tropfrog var här kvällen före å fick med sig dom hem.
Jag å tjejjen var där på middag igår efter auktionen å de verkar redan ha slått sig in i hans redan välbebodda akkvarium. Verkade redan som dom börjat leka igen! :)

Jag har hittat ytterligare två, kanske tre yngel i karet. Hör av dig om du vill ha dom också. Annars vet jag inte vart jag ska göra av dom.
#90 - 27 november 2005 13:39
jag kan gärna ta dem men hur?
#91 - 27 november 2005 14:12
[QUOTE=Zia]jag kan gärna ta dem men hur?[/QUOTE]

i kylväska med en flaska varmvatten så klarar dom kylan iallafall nui
#92 - 27 november 2005 14:29
Hej!
En liten fråga. Tycker jag sitter och läser och kollar lite varstanns, kanske är för snabb. Men finns bara såna här auktioner neröver i landet?
Skulle vara skoj o gå på en och titta. Men jag tar mig ju inte så långt då jag inte har körkort och lite tråkigt o sitta och åka tåg massa timmar. Skulle nog inte vara så bra för fiskarna heller om man köpte några :P
#93 - 27 november 2005 21:22
Jag tackar så mycket för en, som vanligt, mycket bra auktion.

Jag fick sålt alla mina röd zebror, röda hongis, ancistrus och rotimitation. Jag hoppas att ni kommer att bli nöjda som köpare.

Själv är jag nu en mycket lycklig ägare över 16 platys, 7 molly och 2 praktbotier.

Det fanns bara en stor nackdel denna gång, och det var att allt för få hade skrivit artnamn på fiskpåsarna. För en sådan som mig som inte ser skillnad på många rädda grå fiskar så känner jag att jag missat lite bra köp.
#94 - 27 november 2005 21:27
[QUOTE=Marie J]
Jag fick sålt alla mina röd zebror, röda hongis, ancistrus och rotimitation. Jag hoppas att ni kommer att bli nöjda som köpare.
[/QUOTE]

Så det är från dig mina nya söta rödzebror kommer, jag tog somsagt den sista påsen för 20 spänn. 5kr per fisk är rätt bra jämfört med affären ;)
#95 - 27 november 2005 21:31
[QUOTE=marcuspajp][QUOTE=Marie J]
[/QUOTE]

Så det är från dig mina nya söta rödzebror kommer, jag tog somsagt den sista påsen för 20 spänn. 5kr per fisk är rätt bra jämfört med affären ;)[/QUOTE]Hade jag vetat att du var intresserad så hade det blivit 0 kr/st. :)
#96 - 27 november 2005 21:38
Jag va egentligen inte intresserad, jag kunde bara inte låta dem gå för 10 spänn. Sen kan jag kryssa i rutan med malawiciklider min profil nu ;)
#97 - 28 november 2005 08:14
Wolfgirl, har du frågat om Falu akvarieförening vill ordna en auktion någon gång? Även om de inte vill eller har möjlighet kan jag rekommendera ett medlemskap där, eftersom det är kul att träffa andra akvarister och höra hur de lyckas med sina fiskar. Ta en titt på deras hemsida: http://home.swipnet.se/falu_af/
Annars brukar Örebro akvarieklubb ha storauktion en gång om året. Det är åtminstone närmare än Göteborg. ÖAK har hemsidan http://hem.passagen.se/oakjk/

Jag är mycket nöjd med auktionen i Göteborg! Inte för att jag köpte så mycket, men en burk micromask var ju inte fel när jag nu har varit utan sådana ett tag. På mitt jobb har vi haft två stora akvarier med blåciklider, siamensisalgätare m m. Dessa akvarier ska nu läggas ner och då är det ju bra att kunna bli av med fiskarna på hederligt sätt.

Olle
#98 - 28 november 2005 17:26
[QUOTE=Lars-Olof Arvids] På mitt jobb har vi haft två stora akvarier med blåciklider, siamensisalgätare m m.
Olle[/QUOTE]

Jag kan meddela att blåcikliderna mår bra och har börjat vänja sig vid sitt nya hem.:D:D:D
#99 - 28 november 2005 17:44
Hur katten fäster man den där Pelian på rötter nu då?
#100 - 28 november 2005 18:59
[QUOTE=Morellen]Hur katten fäster man den där Pelian på rötter nu då?[/QUOTE]
bara å binda med fiskelina. det kan vara lite knepigt för den är ganska skör.
#101 - 28 november 2005 20:18
få se om jag får någon pli på mossan sedan, skall bara hitta fiskelinan... saker finns aldrig där man tror när man har flyttat ju...

Lite bildbevis från auktionen
#102 - 11 december 2005 12:31
när får man veta när nästa auktion är?
#103 - 11 december 2005 12:38
när dom skriver ut de på sin hemsida.
adressen är www.gcg.se

Nästa auktion: Datum kommer!

Annons