hej!
glöm det där med björk
det är gran eler tall
kan man ha det i ett akvarium?
de är så snygga, med en massa häftiga tunnlar och krypin
hade passat malen som handsken
tacksam för snabba svar!!!
Kjell Fohrman skrev:Barrträd innehåller terpentin så de kan man inte använda i akvarium
Tors hammare skrev:om man lackade roten med ett vattenbeständigt (tror jag det heter) lack, skulle det funka då ?
Tors hammare skrev:om man lackade roten med ett vattenbeständigt (tror jag det heter) lack, skulle det funka då ?
nike83 skrev:vill du ha lack i ditt akvarium ? tror du att vattenbeständigt är vattenbeständigt?
rostfritt är inte rostfritt!
Tors hammare skrev:Ja, det är ganska vanligt att om man gör riktigt stora akvarium i tex trä, då brukar man lacka sidorna. Men det är viktigt att man använder rätt lack.
Om jag minns rätt så användes följande epoxilack i kålmårdens större byggen
NM Klarlack FS 023/H80 http://www.epotex.se/page/139/154/26
PlatyYngel skrev:Men dom träd som ramlar ner i små sjöar? Det kan ju hända att det är tall/gran men fiskrna dör inte för det... Man kanske kan ha lite barrträ i karet(?) Typ en liten, smal krokig gren...
Jens A. skrev:Ähum....om man lackar en rot med ett vattenbeständigt lack som inte släpper igenom ens terpener...då lär den inte släppa igenom vatten heller. Och då sjunker den ju inte, väl?