Olivia är min dotter då, ja den äldsta. 8 år idag och knappast här och läser men vad spelar det för roll. Ska jag börja känna mig gammal(34 år, snart iaf) när dottern är 8 och den snart 10åriga sonen börja gå till träningen själv. Skönt och underlättar vardagen men sorgligt samtidigt.
Tur att jag har en till på 1 att spendera småbarnsmyset med.
När det gäller barn kommer jag att tänka på skolan. Usäkta om jag är gammalmodig men syrran min går i gymnasiet och har kriminalteknik som ämne. Hallå, whats the point. I gymnasiet läste jag natur och det var kärnämnet för i princip hela slanten, hur hinner de med att lära sig det som de faktiskt kommer ha nytta av om/när de läser vidare? Istället för att spendera tiden med att leta blodspår. Och ja lite avis är man kanske ;-), men på det stora hela tycker jag det känns som lite waste of precious time.
Var på akvarielagret igår och det krävs verkligen nerver för att itne köpa ihjäl sig när man är där. Finns så många roliga akvavrievarianter man skulle kunna ha.
Skulle primärt vilja uppgradera mitt lilla tanganyikakar till ett stort så jag kan ha lite fler än bara mina multisar. Och den långsiktiga drömmen är ett stoort(ja för mig är typ 500 stoort) med discus. De är så vackra att jag bara storknar. Men det får gå ett par år innan det ens är aktuellt. Har varken platsen eller kunnandet just nu känner jag. Men drömma går bra.
Nitriten i lilla växtakvariet är nu på låga och fina nivåer så senare i veckan ska lite små körbärsräkor för flytta in. Har aldrig haft räkor men de är bra söta så jag kunde inte motstå frestelsen :D
Nej, dags att fixa köket och sen iväg och kolla på ett stall vi ev funderar på att flytta hästen till. Gå från lösdrift till utebox så vi kan göda honom precis som vi själva vill.