Grattis Zoopetvinnare - Bu för fuskare

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 5 juni 2003 19:34
Vi har dragit nya vinnare i Frågetävlingen och Gissa Fisken - dessa grattas[:D].
DE som inte hade turen denna gång önskas bättre lycka nästa gång - ny tävlingar är nu inlagda.

Däremot ett jättestort BU[:(!] till fuskarna. Vi kan mycket lätt kolla om en och samma person skickar in flera svar och dessa diskas automatiskt - det var flera som hade gjort det, men rekordet tog den person som skickade in cirka 200 svar i Gissa Fisken.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#2 - 5 juni 2003 20:00
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Vi har dragit nya vinnare i Frågetävlingen och Gissa Fisken - dessa grattas[:D].

DE som inte hade turen denna gång önskas bättre lycka nästa gång - ny tävlingar är nu inlagda.

Däremot ett jättestort BU[:(!] till fuskarna. Vi kan mycket lätt kolla om en och samma person skickar in flera svar och dessa diskas automatiskt - det var flera som hade gjort det, men rekordet tog den person som skickade in cirka 200 svar i Gissa Fisken.

Akvaristiska hälsningar

Kjell

Ett litet tips. Varför inte göra så att alla medlemmar har 1 röst var? Då slipper man folk som röstar 200ggr? :)
För så som jag tolkar det så har ingen registrerat 200 användare för att rösta 200ggr? ;)
(vet inte exakt hur omröstningen går till, men gissar att den inte är medlemberoende).

Ni har ju en medlemsdatabas så använd den! =)
Då får ni bort 99% av fallen *ler*..

Mvh Fredrik
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 5 juni 2003 20:17
"Varför inte göra så att alla medlemmar har 1 röst var?"
Visst kan man göra så, tyckte bara att det var onödigt, trodde man kunde lita på folk, men det är väl så att det alltid är någon som inte kan hålla fingrarna i styr.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#4 - 5 juni 2003 20:48
Jag vet att klockan är mycket och att jag är trött men var ser jag vinnarna?

/P
#5 - 5 juni 2003 20:50
Nu såg jag det, sorry...

Gonatt... [:I]

/P
#6 - 5 juni 2003 23:47
Hej!
Jag tycker också att man bara ska kunna rösta en gång. Har faktiskt själv svårt att komma ihåg om jag har röstat. Om man röstar i början så har i alla fall jag oftast glömt bort det i slutet av röstningen. Men det kanske bara är jag som är så här glömsk och tankspridd, vad vet jag[?]
Mvh Maria
#7 - 6 juni 2003 06:32
Lita på folk? Du är rolig ibland du Kjell... :)
#8 - 6 juni 2003 06:49
Men erkänn att det skulle vara trevligt om det gick!
#9 - 6 juni 2003 07:32
Hej!

" Lita på folk " ??

Anta det värsta om folk upphöjt i 8 ungefär när man utlyser en tävling ! [;)] .

" Tillfället gör skurken " som någon sade .

Mvh Jarinen
#10 - 6 juni 2003 08:23
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

"Varför inte göra så att alla medlemmar har 1 röst var?"

Visst kan man göra så, tyckte bara att det var onödigt, trodde man kunde lita på folk, men det är väl så att det alltid är någon som inte kan hålla fingrarna i styr.

Akvaristiska hälsningar

Kjell

Hej!

Jag ser många fördelar med att ha den medlemsberoende. Det har jag främst märkt på min egen hemsida (använde tidigare bla cookies).
- Du kan automatiskt bara ha 1 röst / användare.
- Man vet ifall man har röstat
- Kan gå tillbaka och kolla sina resultat i tidigare tävlingar
- Kolla hur man röstade i tävlingen, vart man hade fel etc
- osv osv..

Det jag tycker är att man ska slopa alla funktioner med dubbla inloggningar, ange användare på två ställen osv osv.
Bygg allting kring medlemsdatabasen. Varför inte göra gallupen på framsidan också medlemsberoende?
Svar ja, man kan förlora några röster på de som kanske inte är medlemmar, men då vinner man på att den blir väldigt exakt då alla medlemmar bara har 1 röst/gallup.
För att nämna vid några tillfällen =)

Mvh Fredrik
#11 - 6 juni 2003 08:54
Jarinen...

Är det du som spelar Counter-Strike på COD?
#12 - 6 juni 2003 09:14
Försökte rösta flera gånger men sida var inte tillgänglig. Kanske det kom fram ändå x flera?

/Robin
#13 - 6 juni 2003 09:28
Hos oss kan barnen sitta och surfa på Zoopet på mitt inlogg, är inte alltid man kommer ihåg att logga om. Då vore det bra om man bara kunde tävla en gång, så man inte "fuskar" av misstag.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 6 juni 2003 09:36
Om någon råkat lägga in två svar så plockar jag bara bort det ena. Det jag avsåg ovan handlade definitivt inte om detta utan om att åtskilliga svar lagts in av en och samma person och det gör man inte av misstag.
Ojdå jag råkade visst svara 200 gånger på en månad, glömde att jag svarat innan[:I].
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#15 - 6 juni 2003 10:32
Ursprungligen skickat av Danny_C

Jarinen...

Är det du som spelar Counter-Strike på COD?

Nix, inte det senaste året och om det sker så är det väldigt sällan och då som " [ jihad ] Jarinen " .
#16 - 6 juni 2003 10:45
Okej, spelade med nån Jarinen igår.

därför jag undrade
#17 - 6 juni 2003 11:16
Fråge tävlingen ligger ju ute i två månader så det är väl lite förståligt om man råkar skicka två svar. Men allvar 200, borde ju bli en skarp varning. Grattis till er som vann, hoppas på att joina er nästa månad:)
#18 - 6 juni 2003 11:28
Ett litet tillägg:

Om man har medlemsbaserat så skulle man kunna få gå in och ändra sitt svar ända tills att tävlingen stängs. Då kan man gå in och redigera ifall man helt plötsligt kom på att man svarat fel, eller ifall ens barn hade lyckats rösta på nåt ;o) *ler*.

Bara en tanke.
Men som sagt så tar det tid att utveckla såna här funktioner. Fast de tar man igen i den tid som det tar att rensa bort ogiltiga svar, försöka hitta åt dem som gjort det, varna dem för att inte göra det igen och debattera det i forumen ;o)

Mvh Fredrik

Annons