Nejdå, jag förstod din ironi. Så inget om den saken! :)
Min poäng är att det verkligen skiljer sig _enormt_ i mentalitet över Sverige (och det har sina förklaringar).
Så, nu har det lugnat ner sig här hemma. Jag skulle på Afrikansk dans... karln låg och sov... mobilen ringde.. 3-åringen stod bredvid mig och pratade med mig.. 17 åringen låg och pratade med mig i soffan och jag försökte läsa på nätet.. [:-53]
Nej, om jag ska vara allvarlig så är det ju mycket på grund av att jag har hela släkten, och den är stor, runt om i Sverige som jag har mött så mycket fördomsfullhet mot stockholmare. Jag har alltid varit jättesocial och vi hyrde ofta stuga och så på sommrarna när jag växte upp, så jag lärde alltid känna hela områdets ungar och hade jättekul men jag möttes alltid av fördomarna i början.
Jag bor i och för sig i buschen utanför Stockholm men jag skulle jättegärna flytta ut i landet och slippa bo så nära den stressade storstaden med all trafik, avgaser, alkisar och pundare som gärna dras hit, men man är oftast inte välkommen för man är stockholmare.
Det tar många gånger en generation innan man är accepterad. Det är klart att det är olika på olika orter men jag känner många som trots engagemang i barnens sporter osv aldrig fick något eget umgänge utan så småningom flyttade tillbaka till vår lilla stockholmsförort.
Min morbror och hans fru flyttade tillbaka till Skellefteå efter att ha bott ca 10 år i Stockholm och de fick ännu svårare för då sågs de på något sätt som förrädare och folk nöjde sig med att prata om väder och vind... inte blev de bjudna på grillfest eller så.. De flyttade ner till Stockholm igen.
Därför har jag aldrig flyttat härifrån. Om jag skulle flytta så blir det Nya Zeeland tror jag.. Phu.. det blev lite långt det där.. [:-174]
(((Förresten, lili, jag tror att min mamma fastnar för Eurasier ändå, hon har pratat med uppfödaren idag och det ska försökas på en parning i helgen:D)))..