Det är lite klurigt att veta när en molly hona ska föda då man inte vet när förra kullen kom eller om det är den första. Jag har pysslat med mycket ungfödare men inte haft molly sedan jag var barn. Men jag har ngt i bakhuvudet att man kunde kika efter en vit " propp " där ungarna ska komma ut.. har för mig att man kunde se det ett par dygn innan honan skulle föda. Men ni som har molly, kikar ni efter sådant ? Molly är inte speciellt intresserad av att äta sinaa egna yngel.. så har man bara bra med växter så brukar det fungera att låta dem föda i akvariet, men beror ju lite på vad du mer har för fiskar i ditt akvarium. När väl ungarna fötts kan det vara bra att ha dme en tid i en yngelbox på ytan om man inte har ett yngelakvarium, antingen som skydd för andra fiskar men också för att då kan man lätt mata dem ofta och lite åt gången och de slipper konkurrera med andra fiskar om maten. Berätta för oss hur det går o lycka till med förlossningen... det låter som det är dags snart.. men Molly kan ibland bli väldigt tjocka...
Hälsn Robban