Grenar?

#1 - 8 september 2006 21:39
Jag skulle tycka det skulle vara snyggat att inreda mitt 540L kar med lite spretigare grenar.
Jag har sett sånna i affären, men jag undrar om man skulle kunna ta utifrån skogen elr så?
Blir ju så fruktansvärt dyrt om man ska inreda ett så stort akvarium.

Glad för svar!
#2 - 8 september 2006 23:08
Grenarna får inte vara från barrträd. Och vad jag förstått måste de vara döda. Om du skulle hitta några grenar i nån mosse så är de ok.
#3 - 9 september 2006 07:32
batski skrev:
Grenarna får inte vara från barrträd. Och vad jag förstått måste de vara döda. Om du skulle hitta några grenar i nån mosse så är de ok.

okej, hur vet man exakt att en gren är död? :confused: :p
#4 - 9 september 2006 08:06
man skrapar på barken, ser man inget friskt grönt är grenen död! Man kan även se på veden är den torr är grenen död!
#5 - 9 september 2006 16:50
okej, så det är inte något farligt om man lägger i döda grenar från lövträd?
#6 - 9 september 2006 17:28
Lövträdsgrena är OK!
#7 - 9 september 2006 19:37
Okej,
så ni kan garantera at tinget händer med fisken man har i? :)
Jag är lite osäker för fiskarna som ska simma där är rätt dyra.
#8 - 9 september 2006 19:58
Garantier får du inte här! Vi är amatörer liksom du! Våra svar bygger på egna erfarenheter, vilket kan vara bra i våra akvarier men katastrof i andras!
Vill du ha garantier på sånt du stoppar i akvariet rekommenderar jag dig att köpa allt hos akvariehandlaren!
#9 - 28 september 2006 16:58
Om du vill vara helt säker får du nog gå till akvariehandeln ja. Men det är säkert inga problem. Dessutom måste man ju inte inreda med rötter. Man kan inreda på en massa olika sätt. Färgade stenar, lerkrukor, större stenar, bygga grottor eller så kan man höra runt hos vänner som har nerlagda akvarium. Själv använder jag pappas rötter eftersom han har tappat intresset. =)

Annons