Hade tänkt skaffa mig ett nytt amfibie husdjur och jag har funderat på nån grodart,men jag ¨är sugen på nån art som inte bara lever i vatten utan även som lever delvis på land.
Finns det någon sådan art
Viktigaste du ska tänka på är hur mkt tid och energi är du villig att lägga ner ?
Ja !visserligen kräver alla djur tid o energi men tex en Pilgift groda behöver mer avancerade saker men som petnym säger otrooooligt vackra!
Är det din första groda skulle jag nog råda dig till att köpa en klockgroda brukar ej vara svårt att få dem o äta o trivas.
Jag har en Horngroda som visserligen jag anser vara väldigt lättskött men vill du ha nått som är lite aktivare så föreslår jag inte en horngroda dem rör sig ca 8 meter under hela dess livstid om jag inte minns helt fel vilket säkerligen kan stämma då min endast behagar flytta på sig efter jag gjort rent eller släpper i mat!
Det som är roligast med grodor e annars att du kan göra så extremt snygga vivarium till dem
[QUOTE=Nocturna]Viktigaste du ska tänka på är hur mkt tid och energi är du villig att lägga ner ?
Ja !visserligen kräver alla djur tid o energi men tex en Pilgift groda behöver mer avancerade saker men som petnym säger otrooooligt vackra!
[/QUOTE]
Ja, det är ju också en aspekt att ta hänsyn till.... (Faktiskt orsaken till att jag (ännu) inte skaffat pilgiftsgrodor till mitt regnskogsterrarie)...