Imorse tänkte jag att min grodhona varit ganska tjock på sista tiden och tog en extra titt på henne och tro på fan, var det inte en himla massa ägg som satt fast på ryggen.
Blev helt lyrisk då jag tycker det är helt otroligt roliga grodor och gärna har fler...och gärna kan sprida ut den lite när jag har ett gäng.
Här är en bild precis när jag upptäckte det och alla äggen är väl synliga trots den dåliga kameran.

Här är en nyare bild där äggen sjunkit in så de flesta knappt syns om man inte vet vad man tittar efter, då är det små hål med vitt i.
Hittade även 3 st ägg som låg tappade på bottnen som jag samlade upp och la i en burk med vatten från originalakvariet, tror inte de klarar sig men vill försöka iaf...nu är det bara att vänta ~20 dagar så får vi se om det blev bom eller grodyngel av hela spektaklet...och ifall det blir grodyngel så blir det intressant att se hur många det blir :)
Sen har även andra med samma generation av grodorna lyckats samma dag med att få ägg, dock inte alla ;) (du vet vem du är)