Någon som vet om det finns grövre filter att köpa till Aquael Turbofilter 1100?
Orginalet blir helt igensatt på ett par veckor :mad: Eller är det att fixa själv som gäller?
Vart hittar man filtermatta billigast isf?
är det inte porslinsrör eller nått? Det aktiva kolet kan du slänga det är nog förbrukat.matte_lkpg skrev:okej! Annars ska man ju oftast låta bli svampen så mycket som möjligt får man ju höra :P Hur funkar biofilter materialet som följer med det filtret? var bara nån sorts små vita stenar och aktivt kol tror jag? Kanske skulle byta till nått annat? Kolet lär ju vara uttjänt nu efter några månader iaf :)
matte_lkpg skrev:Nepp inga rör! Såg ut som nått vitt lite grövre grus bara blandat med svart som jag antar är kol!
Men om jag skaffar porslinsrör/makaroner och Aquael`s nya svamp borde det bli bra va? Det filtret är ju byggt på samma sätt som mitt!
Flödar dåligt genom svampen redan när den är ren tycker jag, och dom lär ju ha bytt av någon anledning :)
Ja det har troligen bytt pga att den var för finporig och som du märkt så går den tillslut inte att få tillräckligt ren och flödet blir dåligt ändå! Deras nya mediauppsättning är mycket bättre med biomakaroner och grövre patron;)matte_lkpg skrev:Nepp inga rör! Såg ut som nått vitt lite grövre grus bara blandat med svart som jag antar är kol!
Men om jag skaffar porslinsrör/makaroner och Aquael`s nya svamp borde det bli bra va? Det filtret är ju byggt på samma sätt som mitt!
Flödar dåligt genom svampen redan när den är ren tycker jag, och dom lär ju ha bytt av någon anledning :)