Hejsan tjena vänner
Har i början på året skaffat mitt första akvarium. Har länge velat ha så när dottern sa att hon var intresserad nappade jag direkt och tillsammans körde vi över hustrun som inte var lika begeistrad.
Ett litet 54L med kardinaler, ett par dalmatinermolly och ett par av orange räka samt snäckor som dök upp efter att vi köpt växter.
Nu till frågan. Efter att ha surfat runt en massa och sammanställt ett kompendium av alla artiklar och inlägg som jag funnit vara nyttiga hittar jag inget om när, hur och varför man ska göra en rejäl storstädning då man tar ut all inredning och sätter in allt igen och man kan passa på att möblera om.
Om det är efter att man märker att bottensubstratet är rejält skitigt vilket jag tror kommer att ta tid då jag dammsuger med slamhäverten var vecka.
Vi har jord i botten med fin sand på så vi kommer åt överrallt med "dammsugaren".
Tog hem en liten folder från Sera igår. Är det sant att man har som tumregel 36 växter i ett 60x30cm akvarium enligt principen LxB dividerat med 50?
Th Ahlberg