Hej alla!
Jag har ett 8 liters akvarium me 2 små jätte gulliga guldfiskar i :)! Ja tänkte köpa nån till fisk till akvariumet men vet inte vilken.. Kanske 1 kampfisk? 1 hane och 1 hona så dom kan få små gulliga yngel också :):).. Vad tycker ni?
Ursprungligen skickat av Pegasuss
Hej alla!
Jag har ett 8 liters akvarium me 2 små jätte gulliga guldfiskar i :)! Ja tänkte köpa nån till fisk till akvariumet men vet inte vilken.. Kanske 1 kampfisk? 1 hane och 1 hona så dom kan få små gulliga yngel också :):).. Vad tycker ni?
Ursprungligen skickat av laxxxen
Är det inte så att fiskarna inte växer sig större än vad de har plats till? Många här inne tycks tro att alla exemplar blir lika stora.
Ursprungligen skickat av laxxxen
Är det inte så att fiskarna inte växer sig större än vad de har plats till? Många här inne tycks tro att alla exemplar blir lika stora.
Ursprungligen skickat av Pegasuss
Ja tror inte att mina guldfiskar är stressade :)! Dom ligger mest på botten och jäspar :).. Två små latmaskar helt enkelt :)
<b>De lyssnar inte!!!</b>De har redan en egoistisk "HA" vilja att de struntar fullkomligt i våra ansträngningar att göra som vi säger att de ska å inte som de vill.Ursprungligen skickat av Lars-Olof Arvids
Menar du då att alla frågor från okunniga nybörjare är dumma? Visst kan man tvivla på graden av seriositet ibland, men om du tycker synd om djuren (vilket jag också gör om detta är sant) är det väl bättre att försöka hålla god ton och komma med vänliga råd och upplysningar som Lubbe och Morellen? Till Pegasuss säger jag bara att man måste vara lite påläst innan man skaffar akvarium, bl a om hur stora fiskarna blir och vilket utrymme de behöver. Gå till biblioteket och låna en akvariebok för nybörjare! Sedan kan du gärna skaffa ett större akvarium, då nästan inga fiskar trivs i ett 8-liters.
Olle