Har 5st Guldsömmar mellan 5-12cm som växer dåligt. Dom två minsta åker omkring med indragna fenor och dom äter inget vad jag kan se? Även dom två största äter dåligt och har stått stilla i växten i flera månader. Jag matar med Röda mygglarver + pellets. Jag varierar med svarta mygglarver + vita mygglarver och lite räkmix får dom åxå ibland. Har med dessa Gulsömmar 3st Blåciklider + 5st Eldbukar. Dom är i ungefär samma storlek förutom dom två största Guldsömmarna som är ca 12cm dvs 3-5cm större än övriga fiskar i akvariet. Så vad kan det bero på? Kom gärna med förslag för dom två minsta Guldsömmarna börjar se rätt klena ut och klockan tickar.....
Det är ca 360L dvs 160*47*48. PH ca 6,5 övriga värden har jag ingen aning om då jag saknar tester för dem. Byter dock vatten var 14 dag och har som sagt 14 fiskar inkl malen. Hade för avsikt att sortera ut fiskar då dessa bildat par. Övriga fiskar ser ut att må bra o då menar jag Eldbukarna trots lite lågt PH för dom. o Blåcikliderna äter o växer så det knakar.
oki, prova att unvika röda mygglarver ett tag och se vad som händer, kan nog vara nitrit så detta tycker jag att du bör kolla upp. Sedan så bör du fixa några gömställen där utmobbade fiskar kan gömma sig, om du inte redan har det..
stora täta vattenbyten (30% varannan dag om man vill vara "duktig"), mycket proteinrik mat (röda mygg, oxhjärta, räkmix, bra pellets) och hög värme, 25C+