guppi yngel.

#1 - 3 april 2008 11:38
Hejsan .
Jag har haft 2 guppi honar & hanar. Sedan blev dom med barn och blev full gravida lite innan så lämnade jag tillbax mina hanar för att det blev för mycket i karet. Men nu har jag fått 15 små guppi yngel och dom ligger i yngel buren och alla över levde för att min kompis (Lones) såg när det börja komma ut massa små yngel då la vi alla mina andra fiskar kvar i massa olika bunkar och så var bara honerna kvar (guppisarna.) Så det är ingen som har dött. Men jag undrar hur många kullar dom får för dom är fullgravida igen. :D Och var ska man göra av alla mina yngel ?!:confused: skulle vara bra och veta också men jag har har ett 54l akvarium oh fiskar som inte har dött är : 3 guldfiskar 2 guppihonerna som är fullgravida igen & alla dessa yngel.. FÖr mina andra fiskar har dött..:( men men sånt händer tråkigt endå :(..

P.S Kommer och fråga lite på en ny diskotion vad som har hänt med några av mina fiskar som har dött. Om det är okej ?! ;)

Mvh Agnes :D
#2 - 3 april 2008 14:08
Hmm.. Ja, du kan ju inte ha kvar alla, det blir ju lite fullt:D
Jag tycker att du ska ge bort de till en djuraffär. Ge dem till akvarielagret! Deras akvarium är jätterena och de gör rent och ger fiskarna mat ofta. De tar verkligen jättebra hand om fiskarna och detsutom har jag ALDRIG sett en död fisk där. Men du kanske ska vänta tills de blivit liite större så man ser om det är honor eller hanar (eller det kanske tar jättelång tid, men vänta iallafall tills de blivit lite större än vad de är nu)

Kram, kram, kram från Sofie <3 :)

Annons