Guppihanen naggar...

#1 - 9 juni 2008 21:09
Vet ni varför min ena guppihane simmar efter/brevid å naggar/noppar/buffar på guppihonan på magen underifrån :confused::confused:

hmmmm...
#2 - 9 juni 2008 21:52
Han kanske vill till;)?
#3 - 10 juni 2008 10:13
Han försöker para sig :) Låt han nagga så mycket han vill ;)
#4 - 10 juni 2008 11:12
Jasså =)

ansjo skrev:
Han kanske vill till;)?

hihihihi :D
#5 - 10 juni 2008 11:13
Jippi =D

XenOn skrev:
Han försöker para sig :) Låt han nagga så mycket han vill ;)

Jisses va kul :p då blir det smått snart :D
#6 - 10 juni 2008 13:14
Japp :)
#7 - 11 juni 2008 10:56
Lycka till! Hoppas det blir några yngel :)
Det är alltid spännande med yngel, tycker jag iaf :D
#8 - 11 juni 2008 17:37
Det KOMMER bli yngel, om/inom ungefär en månad....lycka till!
#9 - 11 juni 2008 18:55
soffan96 skrev:
Lycka till! Hoppas det blir några yngel :)

Det är alltid spännande med yngel, tycker jag iaf :D

2 honor är nog lite rundare nu sen inköpet [:-59] jippi.
Dom går ihop med sebrafiskar å där är honorna feta (dom lägger rom) men jag har inte sett nått än.... ååå det är jö så spännande :D
#10 - 11 juni 2008 18:56
tummen skrev:
Det KOMMER bli yngel, om/inom ungefär en månad....lycka till!

Tackar :D
#11 - 11 juni 2008 22:46
kikkipikki skrev:
2 honor är nog lite rundare nu sen inköpet [:-59] jippi.

Dom går ihop med sebrafiskar å där är honorna feta (dom lägger rom) men jag har inte sett nått än.... ååå det är jö så spännande :D

Tveksamt om du kommer se något resultat från födseln av Guppy i det karet med den kombinationen;).
#12 - 11 juni 2008 22:48
ansjo skrev:
Han kanske vill till;)?

Hahaha, det där gav mig ett gott skratt :D

Lycka till med ynglena!

MVH Johan
#13 - 13 juni 2008 22:26
ansjo skrev:
Tveksamt om du kommer se något resultat från födseln av Guppy i det karet med den kombinationen;).

Håller med! Zebrafiskarna är alltid hungriga och klipper (antagligen) ynglen direkt....:p;)[:o]
#14 - 13 juni 2008 22:47
tummen skrev:
Håller med! Zebrafiskarna är alltid hungriga och klipper (antagligen) ynglen direkt....:p;)[:o]

Nu har sebrastimmet å en slöjstjärt fått hoppa i 127L karet. Så nu får guppisarna vara själva :)
#15 - 14 juni 2008 14:36
kikkipikki skrev:
Nu har sebrastimmet å en slöjstjärt fått hoppa i 127L karet. Så nu får guppisarna vara själva :)

Bra! Slöjstjärten äter också gärna yngel, och ibland även vuxna guppy om de kommer åt och är stora nog att kunna svälja dem......:p
Nu får du antagligen snart omvänt problem, överbefolkning i guppykaret!:D
#16 - 14 juni 2008 15:10
Nu dör dom

tummen skrev:
Bra! Slöjstjärten äter också gärna yngel, och ibland även vuxna guppy om de kommer åt och är stora nog att kunna svälja dem......:p

Nu får du antagligen snart omvänt problem, överbefolkning i guppykaret!:D

Men nu i går kväll va det en guppikillen som inte såg bra ut la honom i ett eget litet kar med grönt i. Men var död i morse. Å nu så hittade jag en till guppikille död på botten [:-118] Hällde faktiskt i medecin igår kväll (vet inte vad den heter) men det blir grönt i hela karet, ska fortsätta med det i 2 dagar till. Kanske en till killguppi är dålig... är lite mycket vid ytan.

Jag klippte isär guppisarna, jag kan väl säga att jag inte är någon läkare. Men jag tryckte lite på den kom ut kanske en droppe vitt/rinnigt :confused: Kan det ha vart lake (heter det så för fiskarnas små simmare) Men är det inte konstigt att kanske den tredie guppin är oxå en hane :confused:

Jo just det är det så att dom blev
Att tillägga är att jag igår fångade in sebrafiskarna.... Blev dom stressade av det tro å dog ???

Ge mig lite feedback, mendans jag kollar runt på andras sidor för info.
#17 - 14 juni 2008 15:14
Har du kollat tempraturen och pH samt nitrit värdet på vattnet?
#18 - 15 juni 2008 16:36
de måste ha varit nåt fel på medlet ...
#19 - 15 juni 2008 17:48
beerzon skriver du så nu igen eller ha ha ha ha ha punkt slut......................
#20 - 18 juni 2008 08:32
Simon H skrev:
de måste ha varit nåt fel på medlet ...

Inte alls, sjuka fiskar kan ofta ha passerat gränsen för när det går att göra något åt sjukdomen, och då dör de ändå.[:o] Eller så var det så att hanen i fråga var gammal och skulle dött ändå.;)
#21 - 18 juni 2008 08:33
beerzon skrev:
Har du kollat tempraturen och pH samt nitrit värdet på vattnet?
Eller syrebrist kanske? Allt detta kan man åtgärda med VATTENBTYE.....billigt och bra....:):p;):D

Annons