Guppy hane med förstörd svans slöja....

#1 - 9 februari 2007 17:07
Köpte 3 guppies idag. 2 honor och en hane. Märkte att hanens svans va halvförstörd och när jag la in honom i akvariet efter koppningen så verkade han simma i ytan i samma område lite som sjuka fiskar gör. Och han verkar inte ge respons ne man slår i glaset för att se om han beter sig normalt utan fortsätter vara där han är.
#2 - 9 februari 2007 17:35
hmmm slå på glaset bör man nog aldrig göra?

och de kan vara lite helvsega ett tag...
låt honom vara så är han säkert pigg imorgon.

Slöjan på hannen återhämtar sig tror jag när den inte längre blir tuggad på(mina fiskar har ju helt nya fenor efter omgången med fenröta)
#3 - 11 februari 2007 23:03
^Han dog idag :(. Honorna bet av hans sönderstressad slöja och han fastnade mellan glaset och pumpen (vet ej hur han gjorde det men han satt fast kilat mellan glaset och plasten) och när jag släppte ut honom så verkade han sönderstressad.
#4 - 12 februari 2007 05:47
teamr86 skrev:
^Han dog idag :(. Honorna bet av hans sönderstressad slöja och han fastnade mellan glaset och pumpen (vet ej hur han gjorde det men han satt fast kilat mellan glaset och plasten) och när jag släppte ut honom så verkade han sönderstressad.

synd att han dog:(.....tyvärr så är våra guppy väldigt känsliga nu i våra dagar:(
#5 - 12 februari 2007 08:59
har du tur är honorna redan befruktade och då kan du få yngel de närsta 4-6 månaderna utan att köa ny hane...

Annons