Guppy Hona som flyr akvariet?

#1 - 16 juli 2005 13:36
Min några dagar gamla guppy hona hittades idag uttorkad på golvet nedanför akvariet. Jag undrar nu om jag kan göra något för att förhindra detta? att sänka vattennivån är i princip omöjligt då akvariet är av minsta modell och att stänga dem inne helt med lock är väl inte att föredra?
#2 - 16 juli 2005 15:10
lock på!.
#3 - 16 juli 2005 19:30
om lock på så måste det finnas ventilationshål.

själv kör jag med fint aluminiumnät för matningshålet och har funkat för mej
#4 - 1 augusti 2005 11:57
Sätt på lock!! Det behöver inte finnas något lufthål. Bara om du har labyrintfiskar eftersom de andas luft. Med guppy borde det gå alldeles utmärkt. Jag har själv lock på mitt!
Lycka till!
#5 - 1 augusti 2005 11:59
[QUOTE=bananwoody]Sätt på lock!! Det behöver inte finnas något lufthål. Bara om du har labyrintfiskar eftersom de andas luft. Med guppy borde det gå alldeles utmärkt. Jag har själv lock på mitt!
Lycka till![/QUOTE]

om det inte finns några lufthål var ska då syret komma ifrån?
#6 - 1 augusti 2005 15:10
[QUOTE=gosatta][QUOTE=bananwoody]Sätt på lock!! Det behöver inte finnas något lufthål. Bara om du har labyrintfiskar eftersom de andas luft. Med guppy borde det gå alldeles utmärkt. Jag har själv lock på mitt!
Lycka till![/QUOTE]

om det inte finns några lufthål var ska då syret komma ifrån?[/QUOTE]

kommer ju lite syre från växter men inget man kan lita ppå då växter förbrukar syre nattetid så jag säger samma som gosatta.
#7 - 1 augusti 2005 18:09
Jag har lagt nätet på håven över matningshålet, då kommer syre ner men inga fiskar ut! :)
#8 - 2 augusti 2005 17:54
hm..nu hänger jag inte med? man behöver väll inte lufthål i ett akvarium? Det jag köpte var då med svart heltäckande lock,jag har bara ett filter i mitt så att vattenytan rör sig
#9 - 2 augusti 2005 18:33
Jag har oxå svart heltäckande lock- MEN på baksidan är där ju öppet för sladdar från lyse, doppvärmare etc... där kommer ju in luft! :)
....hos mig i a f

Kram Lissie

Annons