Guppy+molly=sant?

#1 - 29 maj 2004 18:00
Hej! Jag har en guppyhona som verkar ha korsavlat sig med en molly! går det!? hon har varit i eget akvarium vid yngling så ingen mix där.. Tacksam för svar.
#2 - 29 maj 2004 18:08
Hej!

Jag har hört att dom kan korsa sig, men när jag frågade i djuraffären så sa han att det är helt omöjligt..
#3 - 29 maj 2004 22:06
Hej Natalie!

O tack för ditt svar! jag tror ju faktiskt att dom kan det.. annars har jag VÄLDIGT speciella guppyyngel :)

quote]Ursprungligen skickat av NatalieK
Hej!

Jag har hört att dom kan korsa sig, men när jag frågade i djuraffären så sa han att det är helt omöjligt..
[/quote]
#4 - 29 maj 2004 22:47
Hej!

Har läst att blandningen mellan molly å gyppy kallas för moppy eller nått.. Och e de så att dom har blandat sejj så blir dom förmodligen inte så gamla, å chansen att dom skulle föröka sejj finns nästan inte.. Har dock ingen erfaren het av de själv, då mollysarna går i ett kar, å guppysarna i ett.. För att va på den säkra sidan :)

Han i djuraffären påstod att dom inte är tillräckligt nära släckt me varann, därför skulle dom inte kunna blanda sejj..

Men hoppas dina yngel mår bra å blir stora fiskar :) vore skojj å se hur dom ser ut då.
#5 - 30 maj 2004 13:20
Mollys och guppys är ju helt olika fiskar.
Jag tror inte att de kan korsas på något sätt.

En guppy hona kan flera månader efter befruktningen föda yngel trots att det inte finns någon hane. Det är antagligen det som har hänt.
#6 - 30 maj 2004 13:57
Jag har också hört att de kan korsa sig och kallas då för golly, eller muppy. Jag har sett en överdrivet stor guppy en gång (typ 8-9 cm) som jag tror var en korsning mellan molly och guppy!
#7 - 30 maj 2004 17:58
Hej du!

Mjae.. nog har jag guppyhanar så det räcker :) saken är den att ynglen ser ut som mollyyngel.. men det är en guppyhona som är mamman :) hon var i ett eget yngelakvarium när hon ynglade.. jag har många andra guppyyngel o mollyyngel så jag vet hur dom ska se ut.. bara det att det här verkar lite mysko :)

Ursprungligen skickat av Bubblan89

Mollys och guppys är ju helt olika fiskar.

Jag tror inte att de kan korsas på något sätt.

En guppy hona kan flera månader efter befruktningen föda yngel trots att det inte finns någon hane. Det är antagligen det som har hänt.

#8 - 30 maj 2004 18:00
Hallå där!

Jag jag måste nog gå på din linje o tro att dom kan korsas! försökte ta ett foto men får inga riktigt bra.. formen o färgteckningen är som molly fast lite fläckigare :)

Ursprungligen skickat av zdybnet

Jag har också hört att de kan korsa sig och kallas då för golly, eller muppy. Jag har sett en överdrivet stor guppy en gång (typ 8-9 cm) som jag tror var en korsning mellan molly och guppy!

Annons