Guppy som ska föda?

#1 - 7 maj 2007 19:51
Hej jag har mina två honor i en flytande yngelkasse.Upptäckte runt 5-tiden idag att det va ett levande+ett död yngel ikassen.Nu har jag suttit och studerat dom och det kom något gult typ som en luftbubbla ur den ena.Har en skiljevägg emallan så jag kan hålla mera koll tänkte jag .Håller hon på att föda eller?För 2 guppy yngel verkar lite lite eller? :confused:
#2 - 7 maj 2007 19:55
lady skrev:
Hej jag har mina två honor i en flytande yngelkasse.Upptäckte runt 5-tiden idag att det va ett levande+ett död yngel ikassen.Nu har jag suttit och studerat dom och det kom något gult typ som en luftbubbla ur den ena.Har en skiljevägg emallan så jag kan hålla mera koll tänkte jag .Håller hon på att föda eller?För 2 guppy yngel verkar lite lite eller? :confused:

Låter som om det är födsel på gång, men yngelantalet kan variera stort, mest beroende på honans ålder, men det kan ju också vara så att hon redan hunnit äta upp ynglen....
Jag låter alltid mina honor föda fritt i akvariet, men då har jag förståss inga rovgiriga fiskar (tetror verkar snälla t.ex. men älskar guppyyngel). Det kan ju vara den andra honan som äter upp ynglen vartefter de föds....
#3 - 7 maj 2007 20:02
Ok men jag har haft skiljevägg mellan honorna hela tiden.Vad rekomenderar du att föda fritt eller i yngelkasse?Jag har 2st mussepiggplaty 10 neontetror,2 acistrus,2albinomalar och 1 rödfenad haj +guppy honor+hanar
#4 - 7 maj 2007 20:17
Pest eller kolera...

lady skrev:
Ok men jag har haft skiljevägg mellan honorna hela tiden.Vad rekomenderar du att föda fritt eller i yngelkasse?Jag har 2st mussepiggplaty 10 neontetror,2 acistrus,2albinomalar och 1 rödfenad haj +guppy honor+hanar

;)
Har en känsla av att man inte får fler yngel vilket man än gör beroende på hur mycket växter man har och hur yngelätande "rovfiskar" man har... Yngel i yngelkasse växer jättelångsamt och när man sen släpper ut dem har de inte riktigt vett att hålla sig undan... [:o]

Jag släppte på prov ut de 6 största för ett par dar sedan och nu har jag 3 kvar... Ganska bra ändå men då har de gått länge i kassen, typ 1 månad...

Vill man ha mycket yngel kvar så ska man nog bara ha guppy och tetror, jag har cyklider och platy som tar mina... :( Eller så ska man ha ett yngelkar modellen större... Jag tycker att 20 L kar är omöjliga att få balans och bra tillväxt i men många duktigt akvarister här på Zoopet har det...

Lycka till ;)
#5 - 7 maj 2007 20:21
dessa guppy ska föda trådar

Annons