Jag har både yngelbox i plast o nät.. men använder mest plast. Ska honan föda i boxen är det enklare med plast och det lilla gallret man kan ha så de flesta yngel ramlar under. Ska man fånga i akvariet o lägga i box kan det kvitta vilket typ av box.
Marcus har koll på detta med att räkna ut guppy förlossningar, tror han nästan räknade ut på prick på dagen sist... nu vet du när din hona fick så räknar du fram 28 dagar, då är det dags igen... o som Marcus säger.. när de ska ut i akvariet beror ju på vad du har där, men har du bara guppy o Ancistrus kan man flytta ut dem ganska fort.
Växter att gömma sig är finns många, java mossan som det pratas om är bra, man kan ha ett trassel med andra typer av växter som man inte behöver plantera.,.. finns många olika.. ska du ha ngt som flyter på ytan är t ex vatten ormbunke bra..
Som jag nyss sa i en annan tråd.. har du Ancistrus så är de lätta att få att leka också bara man ha rett par o de är stora nog... det är en härlig syns med små guld ancistrus ungar.. det tycker jag du ska försöka sedan, inte alls krångligt o hur du gör kan vi tipsa om