Guppy yngel, växer.

#1 - 19 oktober 2005 13:11
[font=Arial][color=black]Approximate growth rates of the Guppy.[/color][/font]

[font=Arial][size=-1][color=black]Please keep in mind that this will vary according to care (especially feeding), and genetics. However, I have included this for general reference. Please note that females may grow much larger than the males.[/color][/size][/font]

[font=Arial][size=-1][color=black]Male Body length not including tails.[/color][/size][/font]

[list]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]New born: 6 mm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]One Week: 7 mm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]Two Weeks: 1 cm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]One month: 1.5 cm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]Two months: 2 cm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]Three months: 2.5 cm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]Six months: 3 - 3.3 cm[/color][/size][/font]
[*] [font=Arial][size=-1][color=black]Full grown: 3.5 - 4 cm[/color][/size][/font]
[/list]Stämmer detta . Har för mig att dom växer nogåt snabbare ?
#2 - 19 oktober 2005 13:20
den stämmer nog inte exakt
dom kan nog både växa långsammare och fortare
#3 - 26 oktober 2005 12:21
Ingen större erfarenhet, men mina första föddes i fredags och är nu 5 dagar gamla ca 1,2 cm inkl ca 1 -1,5 mm stjärtfena och fenorna börjar redan svagt att färgas så det kan nog vara ganska olika beroende på arv, temp. och mat skulle jag tro. Nästa kull föddes i morse ca 5-6 mm totalt

Diddan
#4 - 26 oktober 2005 14:16
Okej . Mina växer inte så snabbt vet inte vad det är med vattnet. :/
#5 - 26 oktober 2005 14:58
Upptäckte just att jag säkert har 30 yngel, vet ej vad jag ska göra om alla överlever. Hoppas nästan att de inte växer så fort så att vissa kan utgöra visst fodertillskott, men mina vuxna guppisar verkar bara intresserade om de i stort sett simmar in i munnen på dem, annat äter de gladeligen.
#6 - 26 oktober 2005 15:09
vet själv inte vad jag ska göra med mina 3gravida guppy honor. Har ett akvarium åt yngeln men får se när dom blir större vad jag ska göra med dom.
#7 - 26 oktober 2005 18:59
jag fick ett 40 liters akvarie för ca en månad sen med en massa guppisar - som förökat sig enormt.
Gallrade och lämnade bort ca 20 st till akvarieaffären, och sparade 3 hanar och 5 honor själv. Plus 3 små yngel. Men herregud de växer ju hur fort som helst. De är väl inte riktigt hälften så stora som de vuxna nu men nästan. Men jämför man med platy och svärdbäraryngel som jag har ca 60 yngel av i akvariet vid sidan om så växer ju guppisarna otroligt fort. Guppy ynglena är säkert dubbelt så stora trots att de är hälften så gamla.

I guppy akvariet har vi dessutom en kampfisk hanne. Han håller efter dem väldigt bra. Han befinner sig konstant inne bland flytväxterna och nu var det länge sen jag såg något litet yngel, trots tjocka honor. Så inte konstigt han aldrig äter fiskmat- han tar den levande maten istället.

Lissie
#8 - 26 oktober 2005 18:59
[QUOTE=platy5] [font=Arial][color=black]Approximate growth rates of the Guppy.[/color][/font]

[font=Arial][size=-1][color=black]Please keep in mind that this will vary according to care (especially feeding), and genetics. However, I have included this for general reference. Please note that females may grow much larger than the males.[/color][/size][/font]

[font=Arial][size=-1][color=black]Male Body length not including tails.[/color][/size][/font]

[list]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]New born: 6 mm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]One Week: 7 mm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]Two Weeks: 1 cm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]One month: 1.5 cm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]Two months: 2 cm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]Three months: 2.5 cm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]Six months: 3 - 3.3 cm[/color][/size][/font]
[*][font=Arial][size=-1][color=black]Full grown: 3.5 - 4 cm[/color][/size][/font]
[/list]Stämmer detta . Har för mig att dom växer nogåt snabbare ?[/QUOTE]

Öhum...tolkar jag dig rätt är det inte du själv som författat detta. Varifrån kommer det?
#9 - 26 oktober 2005 19:20
Ja a du hitta de på nån hemsida då jag sökte på ''guppie fry'' på google.

Annons