Guppyhona

#1 - 25 januari 2006 19:43
Min guppyhona beter sig väldigt konstigt mot vad hon brukar. i ett par dagar har hon mest legat stilla på botten eller vid pumpen! skulle kunna tänka mig att det var yngel på gång, men eftersom det bara är ca 2 veckor sedan hon ynglade sist så tror jag inte att det är det heller! kan hon vara sjuk? :confused: tacksam för svar!
#2 - 25 januari 2006 20:08
Är hon krokig ? Skadad ? Va har du för akvarium asså storleken ? Och vilka fiskar ? Mätt nitrit ?
#3 - 25 januari 2006 20:59
ja yngeldax är det ju inte än på ett par veckor tidigast, så hon är nog krasslig.Hälsn. Börge
#4 - 27 januari 2006 20:46
Platy5, nej hon är varken krokig eller skadad! hon är i ett 54 liters ihop med en hane och 7 månadsgammla yngel + ett par andra fiskar.. nej har inte gjort det. är lite nybörjare, men kan nitrit komma när som helst? eller bara vid nystart? har inte haft igång det mer är ca 2 månader! men har haft henne i ca 5 månader.
#5 - 27 januari 2006 20:48
[quote=luke the drifter]ja yngeldax är det ju inte än på ett par veckor tidigast, så hon är nog krasslig.Hälsn. Börge[/quote]

Jo det var det jag tänkte också...
Bilagor:
#6 - 27 januari 2006 21:29
Nitrit kan komma HELT PLÖTSLIGT tyvär :( Men det är nog smart att köpa ett de kostar inte mer änn en hundralapp och det kan man ofra ! Ny start är då det är känsligt för nitrit !

Men lycka till :)
#7 - 28 januari 2006 16:33
[quote=platy5]Nitrit kan komma HELT PLÖTSLIGT tyvär :( Men det är nog smart att köpa ett de kostar inte mer änn en hundralapp och det kan man ofra ! Ny start är då det är känsligt för nitrit !

Men lycka till :)[/quote]

Okej :( får dra mig ner till affären imorgon och köpa test :) fast hon ser piggare ut idag :D och ingen av dom andra ser ut att må dåligt! men bäst och kolla för säkerhets skull =)

tacktack :p
#8 - 28 januari 2006 17:53
Bra ;) Undrar när mina hnonr kommer å föda dom har vart gravida nu i 3mån ung.
#9 - 25 februari 2007 16:15
?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????

platy5 skrev:
Bra ;) Undrar när mina hnonr kommer å föda dom har vart gravida nu i 3mån ung.

3 Månader ????????????????????????????????
#10 - 25 februari 2007 16:39
3 Månader ????????????????????????????????

Vissa kan gå så länge, jag har ahft platy som hållt emot mer än 2 månader, fick en jäkla massa yngel samtidigt dock, ett par rikigt stora med...

men 3 månader så tvivlar jag på att de är gravida, snarare matglada.
#11 - 25 februari 2007 18:03
Säker på att det inte är hanen som stressar henne? Om hon är ensam hona, och hanen en riktig kåtbock så kan han lätt stressa henne rejält.

Annons