Guppyyngel

#1 - 3 juni 2007 15:00
Jag har fått 3 guppyyngel (eller min guppyhona) Ska jag låta dom vara kvar i akvariet eller flytta dom till ett annat litet? :/ :confused:
#2 - 3 juni 2007 15:51
Risken att någon uppfattar dem som mat finns alltid men om du har mycket växter kan de klara sig där de är. Annars kan du sätta dem i en liten yngelkasse som du har i det stora akvariet tills de har växt till sig.
#3 - 3 juni 2007 16:41
Okej

okej imorron ska jag köpa ett yngelakvarium.Jag har nu fångat in en.Eftersom dom andra två är nog uppätna.Hon/han ligger i en håv på ytan så att ingen kan komma åt den :)
#4 - 4 juni 2007 10:01
Johnora skrev:
Jag har fått 3 guppyyngel (eller min guppyhona) Ska jag låta dom vara kvar i akvariet eller flytta dom till ett annat litet? :/ :confused:

Det beror på om du har andra glupska fiskar i akvariet, och också på hur mycket växter (och annan inredning) du har. Javamossa t.ex. är superbra som yngelgömställe.
Tetror av alla (eller i alla fall de flesta) slag är ingen bra idé om du vill få platyynglen att överleva.
#5 - 4 juni 2007 13:42
tummen skrev:
Det beror på om du har andra glupska fiskar i akvariet, och också på hur mycket växter (och annan inredning) du har. Javamossa t.ex. är superbra som yngelgömställe.

Tetror av alla (eller i alla fall de flesta) slag är ingen bra idé om du vill få platyynglen att överleva.

Okej :/ Jag har neontetrer..Har även idag köpt ett yngelakvarium som jag har satt in men inga verkar finnas kvar :( Så jag vill så gärna veta när ungefär kan nästa kull komma m det är guppyyngel?

Annons