Varför skriver jag denna tråden? Vill varna de som har sin doppvärmare intill pumpen. Jag trodde inte detta var möjligt....
När jag kom hem idag så märkte jag att något inte stod rätt till. Efter lite kontrollräkning kom jag fram att en gurami saknades. Fick panik när jag såg att han fastnat mellan pump och värmare. Huvudet var nedåt. Först trodde jag han var död men sen såg jag att han andades. Fort som attan flyttade jag isär så han kunde simma iväg.
Var innan den kaxiga guramin så det var inte han som blev jagad. Det hade ju vu varit mer troligt att någon jagat in han där. Nu är han inte så kaxxig längre. Står i ett hörn.
Problemet är att han ser helt hemsk ut. Fenorna är trasiga och helt röd på nedre delen. Han andas också väldigt mer än normalt och gällocken står ut mer
OBS han ser mer frisk ut på bilderna än verkligheten.
(Platysarna var mer glada att komma på bild än guramin)
[ATTACH]25123[/ATTACH]
[ATTACH]25124[/ATTACH]
(Ett väldigt märke på huvudet)
Vad ska jag göra egentligen? Ta slut på lidandet på direkten eller försöka läka honom i karantänkar? Antisvamp medicin skulle väl vara passande då? Vad tycker ni?
Varför är fenorna bitvis trasiga? Beror de också att han blivit bränd eller något annat som kan ha hänt? Någon fisk som tog chansen?
Inte kul när man väl börjar få ordning på saker och ting.[:(]