guramipar

#1 - 15 december 2004 09:12
Har alldeles nyligen skaffat ett dvärgguramipar till med ganska nya 150 l kar. Är ganska ny på det här med akvarium och undrar lite över guramisarna. Tycker de är otroligt trevliga och fina fiskar och skulle gärna vilja ha ett par till. Funkar det med två par? Funderar också lite över kampfisken ( isåfall en hane och två honor) Passar de ihop med guramisar och kilfläcksrasboror?
Tove
#2 - 15 december 2004 10:57
Min bror har både gurami(1 par) och kampfisk(honor)+ en del ciklider i samma kar och det fungerar iaf för honom och kampfiskhanen har han i ett eget kar. Hur det fungerar med flera guramipar vet jag inte, jag har bara kampfiskar(Halfmoon och Crowntail).
#3 - 15 december 2004 15:39
Har 3mosaik gurami varav 2hanar 1hona + ett par av marmor gurami det funkar utmärkt ..
#4 - 15 december 2004 16:44
Vi hade tre dvärgguramipar (3 hanar + 3 honor) och kampfisk (1 hane + 2 honor) i ett 110 liters akvarium utan problem. Fiskarna bråkade aldrig med varandra hos oss men de är ju oxå individer. Har läst några trådar där det inte fungerat så bra men som sagt, frågar du mig så går det bra!
Mvh // Maria
(De är ju så jättefina de små dvärgguramisarna.)
#5 - 16 december 2004 09:52
Har haft båda 2 par av samma guramiart som 2 par av olika guramiarter utan problem. Dock ska man ju tänka på att fiskar är individer, så det finns inga garantier.
#6 - 16 december 2004 12:44
Det verkar ju som att det är värt att prova med ett guramipar till. De är som sagt väldigt fina.
/Tove

Annons