hej hur får man gurka att sjunka? :P
ett litet tillägg är att jag inte lyckas få någon av mina malar (2 LDA33, 4 L104,2 ancistrus) att äta grönsaker, än så länge iaf! däremot smaskar skalarerna glatt, som på ALLT annat :)
/Oscar
liksom min ancistrus gillar jag också brysselkål så det kanske bir middag för två...:ptoccata skrev:en grej som vår ancistrus gillar mycket är brysselkål. man kan köpa djupfrysta, och sen dela en sån liten rund kålboll i fjärdedelar, det räcker med att tina och koka en sån fjärdedel i cirka 1 minut. sen låta den svalna och lägga ner när lyset är släckt. vår satt och åt på den i flera timmar i sträck. sådan brysselkål har liksom flera "lager" som lossnar lätt när ancistrusen gnager, så prova med det nån gång om du har lust :)
toccata skrev:en grej som vår ancistrus gillar mycket är brysselkål. man kan köpa djupfrysta, och sen dela en sån liten rund kålboll i fjärdedelar, det räcker med att tina och koka en sån fjärdedel i cirka 1 minut. sen låta den svalna och lägga ner när lyset är släckt. vår satt och åt på den i flera timmar i sträck. sådan brysselkål har liksom flera "lager" som lossnar lätt när ancistrusen gnager, så prova med det nån gång om du har lust :)
elinj skrev:håller med haggan,, har två st men jag vet så lite om dom