H-vette!

#1 - 23 november 2006 14:55
Mina två akvarier står nu på en bänk i vardagsrummet.. nu några månader efter det nya akvariet ser jag att bäken börjar böja sig!!!
Om det fortsätter såhär måste jag flytta på dem för man vill ju inte att bänken ska gö sönder och ha 300 liter vatten i huset. har någon nått bra tipps på hur man flyttar på ett akvarie fullt med fisk?? klarar fiskarna av det ? hur mycket vatten kan man tömma ? Välldigt tacksam för svar so fort som möjligt!

Mvh // Victor
#2 - 23 november 2006 15:29
kan du inte staga upp med en rejäl planka/balk tills du kommit på vad du ska ha dem på senare
#3 - 23 november 2006 15:51
kan du inte hälla över de vattnet du har nu i ett litet akvarium= Näringen bevaras.
Sen kan du flytta de andra akvariet som du hade på bänken och hälla i ... vet inte vad de heter men om du går till din djuraffär och säger att du ska ja ett medel som ger vattnet den bakteriekultur den behöver på 24h.
Ska finnas nått sånt medel.
2. andra sättet är att du låter all skit varakvar i karet och häller i aqwasafe och låter de stå i 24h
#4 - 23 november 2006 16:52
Du flyttar inte ett akvarium med något i alls om du itne flyttar det med bänken och då förvinner poängen. Skaffa stora baljor att ha fisk och vatten i. Plocka ur den mesta av inredningen. Flytta karet och byt bänk. Inred på nytt. Låt filtret gå i ett av baljorna. IKEA ska ha billiga baljor.

Annons