Hade en mardröm.

#1 - 22 mars 2010 00:59
har ni haft nå sjuka mardrömmar på senaste tiden?

Jag drömde att jag såg nå som rörde sig i akvariet, och när jag tittade närmre så såg jag denna fisk(se bild nedan), den jäveln jagade mina malar, såg ut som någon konstig gul val med prickar, den hade stor mun och öppnade den ungefär som packman. helt galet nafsade den efter mina malar, men just när jag skull hämta håven för att håva upp den elaka firren, då helt plötsligt så var akvariet ute på uppfarten utomhus, och så stod den på 3 ben, jag försökte stå i mot då de tippade men de var för tungt och gick sönder på marken, panik panik tänkte jag, och försökte rädda fiskarna, men då vakna jag och pustade ut, lol

Målade denna bild snabbt medan jag kom ihåg hur den såg ut.
http://i251.photobucket.com/albums/gg308/Simonsaysbaka/Sjukfisk01.png
#2 - 22 mars 2010 05:14
Du gör minsann skäl för din signatur. Haha. :]
#3 - 22 mars 2010 05:31
såg inte ut som en snäll fisk :P
#4 - 22 mars 2010 05:56
Snyggt ritat!!
#5 - 22 mars 2010 10:11
Jävlar vad snyggt det var!! helvetikum!!! respekt alltså!

Annars en jävlars konstig dröm... jag drömde om ansjo:p
Haha!! han stog och skröt brett som fan om sitt akvarium, på stockholmska vilket inte passar in på hans varbergsdialekt. och så hade han en rutig gubbképa och en liten äckligt finsk tangomustage... blää, haha!

Drömmer väldigt ofta om konstiga akvariehändelser och ofta är det nån zoopetare med, nubi har vart med många gånger, hon är ofta galnare i drömmen än i verkligheten... och många från tysklandresan har vart med:)

Ps. Den där fisken kommer att förfölja mej i mina drömmar nu;)
#6 - 22 mars 2010 10:20
Ha ha, man tackar ^^

HA HA, Sjuk läskig dröm du hade jag hade varit kul se hur det såg ut, låter inte som han ha ha lol, drömmar kan vara helt sjuka ibland, efter jag la upp denna tråd kl 2:00 tror jag det var så la jag mig igen, och då drömde jag att jag hade skaffat en hund det var en chiwawa elle va de nu heter, en sån där liten en, men det var mer en Spiwawa, hälften spindel hälften chiwawa, det var helt sjukt det hade massor med ögon, satt där och blinkade, och en sån där spindel mun, var en riktigt kort dröm jag mins den för jag vaknade och skrev spindel hund på ett papper lol
#7 - 22 mars 2010 10:27
Jag är inne i en dröm period om insekter... vaknar av att det kryper en gigantisk spendel över täcket och att den försvinner in bland kuddarna, eller att det är fästingar al over the place.. inatt var det pissmyror:p
Och jag snacka ju i sömnen också så jag var inte sen med att berätta för min sambo att det är myror på min rygg och att han måste klia bort dom:p

Ska försöka rita ansjo vid sitt akvarium.. och den där spindeln måste jag kludda ner också;)

Chihuahua stavas det.. så det blir spihuahua. haha! fyfan vad knäppt!!
#8 - 22 mars 2010 10:28
karrokaja skrev:

Haha!! han stog och skröt brett som fan om sitt akvarium, på stockholmska vilket inte passar in på hans varbergsdialekt. och så hade han en rutig gubbképa och en liten äckligt finsk tangomustage... blää, haha!

Drömmer väldigt ofta om konstiga akvariehändelser och ofta är det nån zoopetare med, nubi har vart med många gånger, hon är ofta galnare i drömmen än i verkligheten... och många från tysklandresan har vart med:)

Moahahahahahaha...[:-118] [:-93]

Berätta, bärätta... Vem mer har du drömt om? Och vad?
Älskar din fantasi! :d:p
#9 - 22 mars 2010 10:35
karrokaja skrev:
Jag är inne i en dröm period om insekter... vaknar av att det kryper en gigantisk spendel över täcket och att den försvinner in bland kuddarna, eller att det är fästingar al over the place.. inatt var det pissmyror:p

Och jag snacka ju i sömnen också så jag var inte sen med att berätta för min sambo att det är myror på min rygg och att han måste klia bort dom:p

Ska försöka rita ansjo vid sitt akvarium.. och den där spindeln måste jag kludda ner också;)

Chihuahua stavas det.. så det blir spihuahua. haha! fyfan vad knäppt!!

Spihuahua, HA HA HA!

Jag hatar de där halv vakna drömmarna, får rysningar när jag tänker på dem. men vad du skriver så har du en riktigt bra fantasi, eller galet bra fantasi ha ha, hatar ibland när man är lite halv vaken och försöker fokusera blicken på de jag tror jag sett, en gång såg jag en rektangulär låda gjord av tidnings papper med ankben gående mot min brors sovrum, hade svårt att sova efter det :(

RITA FORTARE!!! vill se lol
#10 - 22 mars 2010 10:52
Haha!!! en låda?? med ankben?? av papper hahahah!!!!
Så skönt... och vem har bra fabtasi?

Ok är vi inne på detta nu så kan jag ju nämna mina 3 små miniälgar...

Om man inte sover som man ska och springer och är ständigt trött, så kan man drabbas av nåt som heter mikrosömn, hjärnan går in i drömläge i typ några sekunder, detta händer mej hela tiden då jag har otroligt svårt att sova.

En gång satt jag och studerade mitt akvarium och helt plötsligt är det 3 små älgar som käkar på min anubias...
Detta är otroligt detaljerat alltså, pälsen på älgarna svajar i strömmen och anubiasen rör sej när älgarna drar i den... det är 2 älgar som käkar och en tredje står bara och glor...
Detta måste jag också rita:p
#11 - 22 mars 2010 10:56
Är det bara jag eller är den lite lik en pelikanål?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pelikan%C3%A5l ;)

Jag är inne i fas där jag drömt att jag blivit mördad tre nätter förra veckan, hemsk känsla! :o
#12 - 22 mars 2010 11:08
Jävla strömmen gick just när jag skulle trycka på posta svar, grr.

Ha ha, små älgar fy va coolt de måste ha sett ut! vill ha! lulz, vilken cool spindel du är snabb som feen, vad är det som gör spindlar så läskiga lol

Jag är inne i fas där jag drömt att jag blivit mördad tre nätter förra veckan, hemsk känsla! :o

Jo som fan, jag satt och såg ett program om djuplevande fiskar för några dagar sedan, ha ha då har vi löst var en del av drömmen kom ifrån lulz
#13 - 22 mars 2010 11:17
Nina82 skrev:
Moahahahahahaha...[:-118] [:-93]

Berätta, bärätta... Vem mer har du drömt om? Och vad?

Älskar din fantasi! :d:p
Ska sätta mej och skriva ner det nån gång... jag har en riktigt galen multi dröm.. säkert en 4-5 zoopetare som är med:p
Så det kommer:)

Hatar när man drömmer saker om och om igen... har en mystisk figur som dyker upp ibland.. den där figuren har inget ansikte och den vill alltid prata med min kille fast genom mej, så det slutar att jag pratar för 3 personer.. när jag sover. den mystiske, mej själv och så förmedlar jag det som min kille säger:confused: rörigt:p

Jävla strömmen gick just när jag skulle trycka på posta svar, grr.

Ha ha, små älgar fy va coolt de måste ha sett ut! vill ha! lulz, vilken cool spindel du är snabb som feen, vad är det som gör spindlar så läskiga lol

Jo som fan, jag satt och såg ett program om djuplevande fiskar för några dagar sedan, ha ha då har vi löst var en del av drömmen kom ifrån lulz

Ofta är det ju så att hjärnan venilerar saker och ting, vet man detta så hittar man nästan alltid ett samband, med vad man sett och hört, men också hur man känt sej. Om en kännsla uppenbarar sej i bilder så kan man ha lite svårt att förstå vad som menas...

Drömde att jag käkade upp syrrans barn:confused:
Haha!! men det var senare en slags känsla som förklarar att man inte är riktgt öppen för förändringar.. men det gick ju över! och min systerdotter lever och frodas, hon ska få doppa sina fötter i det stora akvariet:p
Hon är världens sötaste (nästan att man äter upp henne:p)
#14 - 22 mars 2010 11:35
Hahah! Let's hear it Nu vart jag nyfiken, Vad är det för galenskaper jag gör i dina drömmar *asg*
Pssst. Du har aldrig sett när jag släpper loss ordentligt, kanske The real me du ser i dina drömmar ;)

karrokaja skrev:
Jävlar vad snyggt det var!! helvetikum!!! respekt alltså!

Ps. Den där fisken kommer att förfölja mej i mina drömmar nu;)
#15 - 22 mars 2010 11:41
Haha du hittar på allt möjligt.. ofta står jag i ett djup seriöst samtal om fisk och sånt där och så helt plötsligt kommer du och ska visa nåt knäppt som du hittat på...

Titta jag har målat om min skottskärra! eller titta jag har skaffat moppe (flakmoppe) eller titta här en DÖD fisk hahaha och så sväljer du den:p

Typ såna knäppsaker... eller hej jag har köpt 100 lådor hundmat! och ska kränga dom och vet du hur mkt jag tjänar på det??!!

Galna knäppa saker:p
#16 - 22 mars 2010 11:51
önskar att jag också mindes mina drömmar :(

Jag kan inte minnas en enda dröm från de senaste 10 åren tyvärr.
#17 - 22 mars 2010 12:01
du sover för djupt... du är för trött när du lägger dej.. har du barn?
#18 - 22 mars 2010 12:02
Marnat skrev:
önskar att jag också mindes mina drömmar :(

Jag kan inte minnas en enda dröm från de senaste 10 åren tyvärr.

Tricket är att du direkt när du vaknar måste försöka spela upp drömmen på nytt (om du inte gör det självmant) och sedan hålla kvar den i tankarna tills hjärnan förflyttar den till långtidsminnet. :)
#19 - 22 mars 2010 12:07
Tricket är att du direkt när du vaknar måste försöka spela upp drömmen på nytt (om du inte gör det självmant) och sedan hålla kvar den i tankarna tills hjärnan förflyttar den till långtidsminnet. :)

njae.. jag brukar inte komma ihåg dom när jag vaknar, dom brukar komma fram under dagen.. och sen på kvällen nån gång så har jag hela drömmen;)

Här är bilden på ansjo the skrytmåns.. var rätt längesen jag såg honom men tycker ändå det liknar liite.. förutom muschen och képan:p
#20 - 22 mars 2010 12:08
karrokaja skrev:
du sover för djupt... du är för trött när du lägger dej.. har du barn?

ja jag har barn, men det är inte deras fel att jag har problem med sömnen, jag har inte kunnat somna ordentligt sen jag var tretton år gammal, lägger jag mig kl 10 så somnar jag halv ett, lägger jag mig då halv ett så somnar jag vid 3 i princip. ja du förstår. Sen vaknar jag utvilad efter ungefär 4-5 timmars sömn, det slår aldrig fel.

Jag har provat det, men så fort jag vaknar så är det helt blankt alltså. det sista jag minns är att jag svor över att jag inte kunde somna den natten heller i princip..
#21 - 22 mars 2010 12:10
Marnat skrev:
ja jag har barn, men det är inte deras fel att jag har problem med sömnen, jag har inte kunnat somna ordentligt sen jag var tretton år gammal, lägger jag mig kl 10 så somnar jag halv ett, lägger jag mig då halv ett så somnar jag vid 3 i princip. ja du förstår. Sen vaknar jag utvilad efter ungefär 4-5 timmars sömn, det slår aldrig fel.

Jag har provat det, men så fort jag vaknar så är det helt blankt alltså. det sista jag minns är att jag svor över att jag inte kunde somna den natten heller i princip..

Jag som kan sova hela dagar om jag vill! Fast jag vet inte vad som är bäst 4-5h eller 12-14h....
#22 - 22 mars 2010 12:15
Jag som kan sova hela dagar om jag vill! Fast jag vet inte vad som är bäst 4-5h eller 12-14h....

4-5 timmar funkar klockrent för mig, men det är ju också väldigt personligt. Även om jag själv tror att många sover alldeles för mycket i snitt.
Jag verkar ju inte precis lida brist på djupsömn då jag allt som oftast vaknar utvilad.
#23 - 22 mars 2010 12:39
Ibland behöver man vara vaken i 24 timmar och ibland behöver man sova bort en helg
#24 - 22 mars 2010 12:44
Marnat skrev:

Är också lagt så som du... sen typ 13 års åldern har jag inte kunnat sova normalt.. men när man väl somnat så sover man som en stock och kan ligga så i MÅÅÅÅNGA timmar;)

Man brukar ju vara ganska trött när man har barn... och när man är trött så prioriterar kroppen en viss sorts sömn som heter djupsömn... I detta sömnstadium drömmer man inte lika mkt och det är svårare att komma ihåg en dröm som man har haft i det sömnstadiet.
Men det är te.x lättare att gå i sömnen det är därför sömgång och sömnsvårigheter går hand i hand;)
#25 - 22 mars 2010 12:53
karrokaja skrev:
Är också lagt så som du... sen typ 13 års åldern har jag inte kunnat sova normalt.. men när man väl somnat så sover man som en stock och kan ligga så i MÅÅÅÅNGA timmar;)

Man brukar ju vara ganska trött när man har barn... och när man är trött så prioriterar kroppen en viss sorts sömn som heter djupsömn... I detta sömnstadium drömmer man inte lika mkt och det är svårare att komma ihåg en dröm som man har haft i det sömnstadiet.

Men det är te.x lättare att gå i sömnen det är därför sömgång och sömnsvårigheter går hand i hand;)

jo sover som en stock gör jag, men inte några MÅNGA timmar precis då jag vaknar självmant efter ungefär 4-5 timmar :) Jag ställer inte ens klockan längre (låter som en pensionär)

Konstigt nog har jag aldrig drabbats av sömngång och enda gången jag pratar i sömnen är när jag druckit en flaska vin för mkt så att säga.
#26 - 22 mars 2010 12:57
Jag vaknar dock sällan utvilad utan dåsig och somnar om. Det förklarar nog min långa snittsömn...
#27 - 22 mars 2010 13:00
Jag vaknar dock sällan utvilad utan dåsig och somnar om. Det förklarar nog min långa snittsömn...

det kanske har att göra med att du sover för mycket istället ;) Prova korta ner tiden till ~6 timmar per natt och se om du märker av någon effekt
#28 - 22 mars 2010 13:12

Det kan hända att du då vaknar mitt i djupsömnen och då är man jävligt trött... pröva att ställa tiden lite kortare eller lite längre.. så som marnat skriver.. då kanske du vaknar i ditt drömstadium (REM sömn) och då är man inte lika dåsig;)
#29 - 22 mars 2010 14:10
karrokaja skrev:
Det kan hända att du då vaknar mitt i djupsömnen och då är man jävligt trött... pröva att ställa tiden lite kortare eller lite längre.. så som marnat skriver.. då kanske du vaknar i ditt drömstadium (REM sömn) och då är man inte lika dåsig;)

Det spelar ingen roll om jag har väckning eller inte och jag minns ju oftast min senaste dröm så jag vet inte...
Visst, någon gång vaknar jag klarvaken, men det är ungefär lika ofta som Långsträckta Pansarmalarna ligger lugnt och stilla i karet här hemma! ;)

Marnat skrev:
det kanske har att göra med att du sover för mycket istället ;) Prova korta ner tiden till ~6 timmar per natt och se om du märker av någon effekt

Då är jag verkligen halvdöd!
Jag sov så tidigare men jag slutade med det då jag knappast mådde bra utav det långsiktigt.

Nej, jag är en dåsig ung man helt enkelt. ;)
#30 - 22 mars 2010 14:23
Det spelar ingen roll om jag har väckning eller inte och jag minns ju oftast min senaste dröm så jag vet inte...

Visst, någon gång vaknar jag klarvaken, men det är ungefär lika ofta som Långsträckta Pansarmalarna ligger lugnt och stilla i karet här hemma! ;)

Då är jag verkligen halvdöd!

Jag sov så tidigare men jag slutade med det då jag knappast mådde bra utav det långsiktigt.

Nej, jag är en dåsig ung man helt enkelt. ;)

Om du fortfarande är i puberteten så kan det ha med det att göra, alldeles för många hormoner som vill styra och ställa och aldrig är ense om någonting whatsoever :(
#31 - 22 mars 2010 14:25
Jag fyller strax 21, känner mig inte så pubis och hoppas slippa det igen! ;)
Men vem vet, jag kanske är där än?
#32 - 22 mars 2010 14:33
Jag fyller strax 21, känner mig inte så pubis och hoppas slippa det igen! ;)

Men vem vet, jag kanske är där än?

svårt att veta. jag hade fortf hormonsvängningar till året jag fyllde 22, det är ju väldigt individuellt.. Men kan även ha andra faktorer :)
#33 - 22 mars 2010 15:32
marnat skrev:
om du fortfarande är i puberteten så kan det ha med det att göra, alldeles för många hormoner som vill styra och ställa och aldrig är ense om någonting whatsoever :(

jag fyller strax 21, känner mig inte så pubis och hoppas slippa det igen! ;)

men vem vet, jag kanske är där än?

bahahahaah!!!!
#34 - 22 mars 2010 15:34
Nubi skrev:
bahahahaah!!!!

Akta dej nubi... det är killar!! dom blir säkert sårade och så får du igen när du minst anar det;)
#35 - 22 mars 2010 16:55
Vi är stora starka män så vi...vi...vi... gråter icke! ;)
#36 - 22 mars 2010 17:08
Vi är stora starka män så vi...vi...vi... gråter icke! ;)

yeah right...
#37 - 23 mars 2010 19:25
karrokaja skrev:
njae.. jag brukar inte komma ihåg dom när jag vaknar, dom brukar komma fram under dagen.. och sen på kvällen nån gång så har jag hela drömmen;)

Här är bilden på ansjo the skrytmåns.. var rätt längesen jag såg honom men tycker ändå det liknar liite.. förutom muschen och képan:p

OMG, ha ha!

Jag älskar hans pose, ha ha ser helt galet ut :)
#38 - 23 mars 2010 19:32
OMG, ha ha!

Jag älskar hans pose, ha ha ser helt galet ut :)

Haha!! hjorde den inte fullt ut men det var för att minnet av drömmen inte räkte till:p
Men ansiktet liknar liite tycker jag.
Anders själv får berätta vad han gjorde i min dröm:D
#39 - 26 mars 2010 21:43
sova är överskattat varför sova? när man kan spela data och somna på tangentbordet! :) :D :P
#40 - 1 april 2010 12:44
Inatt drömde jag att alla dog!!! AHH har sett för mkt i am legend :D
Bilagor:
#41 - 1 april 2010 13:06
karrokaja skrev:
Haha!!! en låda?? med ankben?? av papper hahahah!!!!

Så skönt... och vem har bra fabtasi?

Ok är vi inne på detta nu så kan jag ju nämna mina 3 små miniälgar...

Om man inte sover som man ska och springer och är ständigt trött, så kan man drabbas av nåt som heter mikrosömn, hjärnan går in i drömläge i typ några sekunder, detta händer mej hela tiden då jag har otroligt svårt att sova.

En gång satt jag och studerade mitt akvarium och helt plötsligt är det 3 små älgar som käkar på min anubias...

Detta är otroligt detaljerat alltså, pälsen på älgarna svajar i strömmen och anubiasen rör sej när älgarna drar i den... det är 2 älgar som käkar och en tredje står bara och glor...

Detta måste jag också rita:p

Ätit någon rolig svamp eller? Akvarium med 2st ätande älgar och 1st anorexiaälg som tittar på. Låter inte alls flummigt
#42 - 1 april 2010 20:43
Du dog inte? Jag dör alltid själv om det är en "dödsdröm". :S
#43 - 2 april 2010 12:19
Du dog inte? Jag dör alltid själv om det är en "dödsdröm". :S

mardrömmarna tar upp min värsta rädsla ensamhet :(
#44 - 2 april 2010 12:20
eriahl skrev:
Ätit någon rolig svamp eller? Akvarium med 2st ätande älgar och 1st anorexiaälg som tittar på. Låter inte alls flummigt

tror inte karro behöver en konstig svamp för sånt :D

Annons