haha,dum fråga

#1 - 15 november 2007 21:45
Hej har en väldigt dum fråga:D i mitt slöjstjärts akvarium har jag EN snigel men MASSOR med ägg, kan jag plocka ut äggen och lägga dom i ett glas vatten tills med en sten eller två tills dom kläcks, efter ett tag när dom har blivigt lite större kan jag ploppa ner en eller två som närings tillskott till mina praktbotior i mitt andra akvarium? gärna snabbt svar :D
#2 - 15 november 2007 22:01
nej de kommer onekligen dö...
#3 - 15 november 2007 22:02
varför då? behöver dm doppvärmare eller pump? eller kan jag flytta dom efter dom har kläckts?
men fortfarande kan jag ge dom till mina praktbotior sen?
#4 - 15 november 2007 22:33
vattnet i glaset kommer bli dåligt på nån dag och äggen kommer inte överleva.. men du kan väl prova så kan du komma och knäppa mig på näsan ifall du lyckades:D
#5 - 15 november 2007 22:36
haha :) kollade nyssså såg jag att äggen hade kläcks bakom min Aguael bakgrund så MASSOR med småsniglar kröp omkring där, ska nog ta en kanna ploppa i en av mina 20 nybörjar pumpar och odla sniglar som sedan mina praktbotior kan gotta sig med, är jag omänsklig om mina praktbotior får äta upp dom?
:S
#6 - 15 november 2007 22:42
Snarare ekonomisk, men de två kanske går hand i hand? ;)
#7 - 16 november 2007 12:25
Janina skrev:
Hej har en väldigt dum fråga:D i mitt slöjstjärts akvarium har jag EN snigel men MASSOR med ägg, kan jag plocka ut äggen och lägga dom i ett glas vatten tills med en sten eller två tills dom kläcks, efter ett tag när dom har blivigt lite större kan jag ploppa ner en eller två som närings tillskott till mina praktbotior i mitt andra akvarium? gärna snabbt svar :D

Du kanske SER en vuxen snigel/snäcka, men det brukar finnas fler, men varför odla dem någon annan stans, när de verkar trivas där de är?:confused: Plocka vuxna sniglar och mata praktisarna med när du känner för det.;):D
#8 - 16 november 2007 20:38
tummen skrev:
Du kanske SER en vuxen snigel/snäcka, men det brukar finnas fler, men varför odla dem någon annan stans, när de verkar trivas där de är?:confused: Plocka vuxna sniglar och mata praktisarna med när du känner för det.;):D

för att jag är 17 år och bor fortfarande hemma och mina föräldrar är skilda och dom bor typ 15 mil ifrån varandra :D

Annons