Hajakvariet Hbg

#1 - 11 november 2006 13:47
Här finns en film från det nya hajakvariet på Tropikariet i Helsingborg: http://hd.se/webb-tv/2006/10/27/hajarna-har-landat/
#2 - 11 november 2006 16:06
Helt klart man måste ta sig dit...visste inte att de hade Tropikarie i H-borg.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 11 november 2006 16:09
ja det kan kanske vara värt ett besök igen. Har varit där en gång tidigare för några år sen (faktiskt tillsammans med bl.a. Micke) men blev inte alls imponerad då utan tyckte det var rejält nerslitet.
#4 - 11 november 2006 17:49
Vi var där inte så länge sedan då höll dem på att bygga det stora akvariet så dem var inte klara med det.Men det roliga var att i deras program så stod det att dem hade ett stort akvarium med hajar i,men så var inte fallet dem kanske menade 300 liters baljan på andra våningen med guldfisk i.Men pengar skulle dem ha inte så billigt precis 20 minuter så var rundan slut.
#5 - 11 november 2006 18:18
stene skrev:
Men pengar skulle dem ha inte så billigt precis 20 minuter så var rundan slut.

Inträdet är 80:- för vuxna och 40:- för barn mellan 4 och 12 år. http://www.tropikariet.com
#6 - 11 november 2006 18:28
det haj akvariet skulle man vilja se i verkligheten.....det blir en fin utflykt till helgen:p
#7 - 11 november 2006 18:28
Det har legat vid Zoegas hur länge som hellst och jag har inte ens varit där och jag bor 10 min därifrån.... Skamligt
#8 - 11 november 2006 18:35
Micke skrev:
Inträdet är 80:- för vuxna och 40:- för barn mellan 4 och 12 år. http://www.tropikariet.com
Jepp blev rätt så dyrt för oss allså om det var så du menade:D
#9 - 22 november 2006 21:58
Ska dit på söndag och kolla in det.
Lämnar rapport när jag varit där. :)
#10 - 22 november 2006 22:10
Det som jag tycker är lite tråkigt är att man inte får fota där... Men samtidigt förstår man att det är för "invånarnas" bästa.. Kan nog bli lite stressigt med alla blixstar osv osv..
#11 - 23 november 2006 16:37
Frågar du om du får fota utan blixt så går det nog bra.
#12 - 24 november 2006 17:15
När vi var där för två veckor sedan så var det bara förbud mot blixt och det gällde bara hajakvariet.

Jag tyckte att det var ett väldigt trevligt ställe (hela stället), inte så stort till ytan men väl använt.

Kan även tillägga att desvärre har en av hajarna avlidit.
#13 - 24 november 2006 17:29
synd. Men det är tydligen inte så lätt att frakta hajar.
#14 - 26 november 2006 18:48
Så då har man varit på tropikariet idag.
Fotografera utan blixt fick man göra bäst man ville.
Har tagit en del foton, får se hur de blev när jag för över dom.
Tyckte faktiskt att det var riktigt snyggt, hade kunnat sitta där ett par timmar och bara glott om det inte hade varit för en väldigt otålig dotter.
rekomenderar verkligen att ta en titt på det. Det finns ju en del annat att titta på också. det som alltid får mig att fastna är giftormarna och lemurerna, och en lemur skrämde verkligen s****n ur mig idag. När jag som bäst kollar in i kameran så hoppar en liten rackare ner på skylten framför mig.
Nåja det kan bli lite dyrt om man är många men det är verkligen trevligt att gå dit anser jag.
#15 - 26 november 2006 19:00
Jag var också där i helgen, jag tyckte det var mysigt även om det var lite litet.
Man tror ju inte att man ska få plats med så mycket på sån liten yta men jag tycker de hade lyckats bra :)
Hajakvariet var jättefint :)

Annons