Hajmal

#1 - 20 mars 2022 16:46
HEJ
Undrar lite kring hajmal och era erfarenheter. Jag har haft Hajmal tidigare i mina akvarium, visserligen drygt tio år sedan jag hade akvarier igång. Men min uppfattning var att de växte i förhållande till den plats dom hade....att dom kan bli över en meter långa vet jag, men är det som jag läst att fiskar i stort växer efter det utrymme dom har. Alltså borde ine hajmalen bli så himla stor i ett akvarie på 200L eller?
#2 - 20 mars 2022 18:38
[QUOTE=Tobbe-r;n2435570]HEJ
men är det som jag läst att fiskar i stort växer efter det utrymme dom har. Alltså borde ine hajmalen bli så himla stor i ett akvarie på 200L eller?[/QUOTE]

Det stämmer inte. Hajmalar passar inte i akvarium överhuvudtaget, hur stort det än är.
#3 - 20 mars 2022 19:02
Så varför blev inte de jag hade mer än 15-20 cm?
#4 - 20 mars 2022 20:46
[QUOTE=Tobbe-r;n2435572]Så varför blev inte de jag hade mer än 15-20 cm?[/QUOTE]

Du kanske snålade med maten, vad vet jag. KÖP INGEN HAJMAL.
#5 - 20 mars 2022 21:18
[QUOTE=Tobbe-r;n2435570]HEJ
Undrar lite kring hajmal och era erfarenheter. Jag har haft Hajmal tidigare i mina akvarium, visserligen drygt tio år sedan jag hade akvarier igång. Men min uppfattning var att de växte i förhållande till den plats dom hade....att dom kan bli över en meter långa vet jag, men är det som jag läst att fiskar i stort växer efter det utrymme dom har. Alltså borde ine hajmalen bli så himla stor i ett akvarie på 200L eller?[/QUOTE]

Oetiskt, oseriöst och dumt tycker jag och hoppas att det inte blir nån diskussion

Annons