Hål i bladen

#2 - 4 november 2009 19:03
Uppätna av någon mal...
#3 - 4 november 2009 19:07
Ser ut som malangrepp:) Vad har du för fiskar i karet?

Hälsningar
Jennifer
#4 - 4 november 2009 19:07
Ja, mina svärdplantor ser likadana ut, men så är det 13 fullvuxna Ancistrus i akvariet också...
#5 - 4 november 2009 19:15
jenmad skrev:
Ser ut som malangrepp:) Vad har du för fiskar i karet?

Hälsningar

Jennifer

Jag har 2 Ancistrus i kartet samt 6 st Slöjisar
#6 - 4 november 2009 19:19
Tuve skrev:
Jag har 2 Ancistrus i kartet samt 6 st Slöjisar

Säkert Ancistrusarna som är bovarna i dramat! Du kan ju testa att mata dem med algtabletter och div. grönsaker så kanske de lämnar växterna ifred. Zucchini och broccoli brukar tydligen vara poppis! :)

Hälsningar
Jennifer
#7 - 4 november 2009 19:21
Det är Ancistrusarna som äter. Du kan mata med maltabletter och grönsaker, en bit zuccini med en sked igenom så den sjunker till botten brukar vara uppskattat av ancistrus. Detta kan få dem att äta mindre av växterna men det är svårt att hålla storbladiga växter med ancistrus.
#8 - 4 november 2009 19:22
jenmad skrev:
Säkert Ancistrusarna som är bovarna i dramat! Du kan ju testa att mata dem med algtabletter och div. grönsaker så kanske de lämnar växterna ifred. Zucchini och broccoli brukar tydligen vara poppis! :)

Hälsningar

Jennifer

Var visste liten segare än dig ;)
Bilagor:
#9 - 4 november 2009 19:23
jenmad skrev:

Hälsningar

Jennifer

Det kan vara lite svårt ibland att mata malarna eftersom mina slöjissar är som bottenlösa hål när det gäller mat :D
#10 - 5 november 2009 08:32
zucchini fungerar även om slöjjisarna nafsar lite i början så tröttnar dom nog.
Du kan även skära en skåra i den och trycka i maltabletter, det är ända sättet för mig att få mina malar att hinna äta dem.

Annons