Håller sig vid framrutan

#1 - 7 december 2004 12:50
Varför simmar mina kardinaltera mest längs akvariets framruta? Har även sett dem uppe bland flytväxtrötterna, men fortfarande ganska långt fram i akvariet.

Vad kan detta bero på? Kan det vara så att de tycker de andra fiskarna är för stökiga. Trodde att de skulle uppskatta att simma bland växterna och rötterna.
#2 - 7 december 2004 13:42
kanske väntar på mat.. brukar ju vara så när firrarna simmar vid framrutan..

mina kardinaler gör som du vill, simmar inne bland växterna.. kanske inte nån tröst kom jag på..=)
#3 - 7 december 2004 13:59
Jag borde kanske ha nämnt att de flyttade in i förgår kväll. De verkar inte så intresserade av maten, eller så vågar de inte ta för sig. De är ganska små (ca 2cm) och sorgmantlarna kastar sig över maten.
#4 - 7 december 2004 14:16
Bara att vänta på att de vänjer sig med det nya akvariumet.
#5 - 7 december 2004 14:56
Ok. Hur länge kan de gå utan att äta när de är så här små utan att det är farligt?
#6 - 7 december 2004 20:57
jag har låtit mina fiskar vara utan mat i 2dagar som max, inget verkar ha dödat dom.. :)
Min kamphane. som hade för ett atgs edan, åt inte på en vecka...

Jag tycker du ska vara glad att dom lever vid rutan och uppe i akvariet,, mina lever på botten där ingen ser dom.. :(
#7 - 7 december 2004 21:12
Jag har haft mina skalarer i ett år o ja tror att jag har sett dem mindre än 5 ggr vid bakrutan, lr bakre delen av karet... men så e d oxå d mest tiggande fiskarna jag någonsin har haft.
#8 - 7 december 2004 21:49
Bilden har nu förändrats en del. Sorgmantlarna verkar ha lugnat ner sig lite. Kardinalerna verkar iaf ha vant sig vid dem, för de har slutat stimma och lämnat framrutan och är överallt nu.

Fast sorgmantlarna tar fortfarande all mat innan den hunnit sjunka lite så kardinalerna kan äta. Vad ska jag göra åt detta? Vill inte att de ska svälta.
#9 - 8 december 2004 09:42
mina sorgmanteltetror är exakt likadana.. jag brukar ta en nypa mat och hålla ner den i vattnet. på så sätt kan inte sorgmantlarna käka då mina fingrar är i vägen o sen släpper jag det. då sjunker allt direkt o firrarna får äta I vattnet och inte vid vattenytan..
#10 - 8 december 2004 10:32
Tack för tipset. Ska testa.
#11 - 8 december 2004 10:35
Mina kardinaler simmar jämt längs framrutan fram och tillbaka. Ger sig ibland av in bland växt snåren.

Annons