Hej
jag behöver tips på bra ytterfilter till mitt 375 liters...Helst så tyst och effektivt som möjligt :)
crille24 skrev:okej men jag har läst att det är många som har problem med att eheim är svåra att montera och få igång bra med primern stämmer det ?
vad tycker ni om fluval 604 ellerfx5 eller ett Tetratec EX 1200?
Einarsson skrev:Jag har ett Fluval 306 och ett 206 i samma kar. De är jättetysta och funkar jättebra tycker jag. Bara montera allt och sen pumpa 5-6 gånger på pumpen och så börjar vattnet flöda ner sen är det bara stoppa i sladden så kör det igång.
Jag är jättenöjd med dem än så länge.
Mathias Nilsson skrev:Jag har ju flera Fluval-filter där 206, 306 och fx5 är valen när det gäller Ytter.
Fluvalfilter hörs, de är inte knäpptysta. Jag har dem för att de är bäst, helt tveklöst. Jag har eheim ecco och det som heter professional 2 och de hörs mindre, de är dock inte lika bra filter.
Tetratec är bättre än eheim, de låter inte ett smack.
Men, Fluval är grejen alla gånger ändå..
crille24 skrev:vilken modell av fluval tycker du jag ska satsa på till mitt 375 liters ?
Mathias Nilsson skrev:406 eller fx5, jag har fx5 till ett 310..
Christer5 skrev:Nej det är dom vanliga gröna som är med.
Köp på Aquaristic.net där kostar Eheim 2075 Euro 196:-+frakt Euro 9 upp till 31,5 kg så du kan köpa på dig¨mer för samma frakt.
Christer5 skrev:Men varför inte köpa hos Grand-Prix.se för 1598:- om det är med installations kit 1 & 2:)